|
StatutTeza a fost susţinută pe 25 februarie 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 12 mai 2011 Autoreferat– 0.34 Mb / în română |
Teza s-a format din introducere, 4 capitole, concluzii generale şi recomandări, 206 bibliografice, 150 pagini text de bază, 14 tabele, 32 figuri, 7 anexe. Rezultatele obţinute sunt publicate în 23 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de cercetare: studiul dezvoltării creativităţii artistice a studenţilor pedagogi artişti plastici pe interacţiunea factorilor personalitate de creaţie, proces de creaţie, produs de creaţie.
Problema cercetării: Ce repere teoretico-metodologice ar trebui structurate/elaborate/ aplicate pentru explorarea LP în dezvoltarea creativităţii artistice la studenţii FAPD?
Scopul: Fundamentarea teoretică şi practic-experimentală a metodologiei dezvoltării creativităţii artistice la studenţi prin studierea şi aplicarea ELP în cadrul cursului Artă textilă.
Obiectivele cercetării au vizat explorarea istorică a principiilor artei, limbajului plastic, creativităţii artistice şi metodologiei dezvoltării ei; structurarea conceptelor de limbaj plastic şi creativitate artistică (a studenţilor); stabilirea nivelurilor de creativitate incipientă/posibilă a studenţilor; elaborarea conceptului metodologic specific DCAS în arta imprimeu artistic; validarea experimentală a metodologiei de DCAS; sistematizarea valorilor creativităţii artistice dezvoltate a studenţilor şi a criteriilor de evaluare a acesteia; analiza, sinteza şi generalizarea rezultatelor, elaborarea recomandărilor practice.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a cercetării constă în punerea problemei DCAS printr-o metodologie întemeiată pe epistemologia artei; stabilirea evoluţiei istorice a conceptelor de creativitate, limbaj plastic şi metodologie de DCAS; elaborarea unei metodologii originale de DCAS în cadrul cursului Imprimeu artistic; stabilirea criteriilor de evaluare a creativităţii artistice a studenţilor şi stabilirea nivelurilor creativităţii acestora.
Semnificaţia teoretică a cercetării constă în precizarea termenilor creativitate artistico-plastică şi metodologie educativ-didactică, în stabilirea reperelor epistemologice ale metodologiei de DCAS în arta textilă imprimeu artistic.
Valoarea aplicativă a lucrării rezidă în metodologia de DCAS în arta textilă imprimeu artistic; stabilirea nivelurilor reale/posibile de creativitate artistică şi a referenţialului de formare profesională a studenţilor pedagogi artişti plastici.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a făcut/se face prin aplicarea metodologiei elaborate în cadrul cursului Imprimeu artistic la FAPD a Universităţii Pedagogice de Stat Ion Creangă.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: