|
StatutTeza a fost susţinută pe 30 ianuarie 2012 în CSSşi aprobată de CNAA pe 5 aprilie 2012 Autoreferat![]() |
Structura tezei include: introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 179 titluri, 5 anexe, 141 pagini de text de bază, 66 de figuri, 27 tabele. Rezultatele obţinute sunt publicate în 21 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu se referă la teoria şi metodologia instruirii la matematică în clasele de gimnaziu. Scopul cercetării: Fundamentarea teoretică şi metodologică şi validarea experimentală a unui model de eficientizare a predării-învăţării matematicii şi de formare şi dezvoltare a competenţelor matematice la elevii de gimnaziu prin utilizarea reprezentărilor grafice.
Obiectivele lucrării sunt: prezentarea gradului de elaborare a problemei cercetării în teorie şi practică; evidenţierea şi confruntarea accepţiunilor ştiinţifice asupra conceptului de reprezentare grafică; fundamentarea teoretică şi elaborarea unui model structurat al utilizării reprezentărilor grafice în cursul gimnazial de matematică; verificarea experimentală a eficacităţii utilizării modelului elaborat.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a rezultatelor obţinute vizează: definirea conceptului de reprezentare grafică; actualizarea conceptelor teoretice aferente conceptului de reprezentare grafică; utilizarea reprezentărilor grafice în activităţi de predare, recapitulare sau sistematizare a cunoştinţelor, înţelegerea textului unei probleme, rezolvare de probleme matematice; elaborarea unui model operaţional de dezvoltare a competenţelor matematice la elevii de gimnaziu prin utilizarea reprezentărilor. Problema ştiinţifică soluţionată constă în fundamentarea teoretică şi metodologică a utilizării reprezentărilor grafice în activităţi curriculare şi extracurriculare pentru eficientizarea învăţării şi formarea competenţelor matematice la elevii de gimnaziu.
Importanţa teoretică a lucrării constă în: analiza şi sistematizarea reperelor epistemologice şi metodologice referitoare la rolul reprezentărilor grafice în formarea competenţelor matematice la elevii claselor de gimnaziu; elaborarea modelului structurat de integrare a reprezentărilor grafice în actul educaţional la matematică; abordarea conceptului de reprezentare grafică din perspectivă motivaţională.
Valoarea aplicativă a lucrării constă: în determinarea rolului, conţinutului şi locului reprezentărilor grafice în actul educaţional la matematică; în posibilitatea optimizării procesului de dezvoltare a competenţelor matematice la elevii de gimnaziu; în utilizarea modelului structurat de integrare a reprezentărilor grafice în actul educaţional.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a realizat în instituţii de învăţământ preuniversitar din
România şi în învăţământul universitar din Republica Moldova.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: