|
StatutTeza a fost susţinută pe 2 noiembrie 2007 în CSSşi aprobată de CNAA pe 18 septembrie 2008 Autoreferat![]() TezaCZU 35.07:658.012:4(498):339.923:061.1 E.U.(043.2)=135.1
|
Teza analizează sistemic şi sistematic conceptul managerial reprezentat de grupuri de persoane responsabile pentru realizarea obiectivelor antestabilite, corelativ cu conceptul administraţiei publice în care, şi prin care, puterea statului este reprezentată de structuri instituţionale şi organizaţionale, bine definite şi conturate. Dizertaţia punctează pragmatic şi metodic coordonatele prioritare ale reformei cum ar fi: separarea funcţiei publice de cea administrativă (crearea unui serviciu public de cariera-profesional şi neutru politic); definirea clară a rolului responsabilităţilor şi relaţiilor inter- instituţionale, descentralizarea serviciilor publice şi creşterea autonomiei locale/ decizionale, transparenţa actelor de guvernare şi îmbunătăţirea politicilor publice, simplificarea procedurilor şi actelor normative şi, nu în ultimul rând respectul faţă de cetăţean.
In acelasi timp, printr-o analiză comparativă cu managementul Administraţiei Publice din ţările dezvoltate, teza propune noi abordări ale procesului managerial cum ar fi managementul calităţii în Administraţia Publică (similar celui practicat în sectorul privat) şi al noului management public ca instrument definitoriu al eficienţei sectorului public.
Noile schimbări din Administraţia Publică, vor marca reorientarea instituţiilor implicate în reforma Administraţiei Publice centrale şi locale din România, spre eficientizarea managementului practicat, în aşa fel încât cel puţin în anii 2007-2010 să putem vorbi de o adevărată Administraţie Publică românească : flexibila, transparentă şi pragmatică – specifică culturii organizaţionale din ţara noastră, în consens cu aspiraţiile cetăţeanului român.
În examinare [5] :
Arhiva tezelor: