|
StatutTeza a fost susţinută pe 24 iulie 2020 în CSSşi aprobată de CNAA pe 30 octombrie 2020 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 378.091:54(043.2)
|
Structura tezei: Introducere, trei capitole, concluzii generale și recomandări, bibliografia din 163 de titluri, 158 pagini de text de bază, 48 figuri, 37 tabele, 14 anexe. Rezultatele obținute sunt publicate în 19 lucrări științifice.
Scopul lucrării rezidă în determinarea reperelor teoretice și metodologice de formare/dezvoltare inițială a competențelor profesionale și elaborarea Modelului pedagogic de formare inițială a competențelor profesionale ale studentului chimist în context interdisciplinar.
Obiectivele cercetării: 1) Identificarea condițiilor și factorilor de integrare a conținuturilor științifice la specialitățile Chimie, Chimie și biologie, Biologie și chimie în scopul eficientizării procesului de formare inițială a competențelor profesionale în context interdisciplinar;
2) Elaborarea Modelului pedagogic de formare inițială a competențelor profesionale ale studentului chimist în context interdisciplinar;
3) Proiectarea conținuturilor integrate interdisciplinare și elaborarea metodologiei de implementare a curriculum-ului interdisciplinar Chimia pentru viață – cercetări integrate;
4) Validarea prin experiment pedagogic a eficienței modelului și metodologiei elaborate prin metode matematico-statistice.
Noutatea și originalitatea științifică a cercetării constă în elaborarea unui model de formare inițială a competențelor profesionale la chimie în context interdisciplinar, care se deosebeşte de modelele existente prin implementarea legăturilor interdisciplinare dintre chimie, fizică, informatică și biologie, proiectarea conținuturilor integrate și a curriculumului interdisciplinar pentru studenții chimiști Chimia pentru viață – cercetări integrate.
Rezultatele obținute care contribuie la soluționarea unei probleme științifice importante: a fost elaborată Metodologia de formare inițială a competențelor profesionale ale studentului chimist în context interdisciplinar, care permite dezvoltarea personalității prin cercetare în baza conexiunilor disciplinelor înrudite cu Chimia, fapt care contribuie la motivarea pentru instruire conștientă și temeinică.
Semnificația teoretică este susținută de analiza, precizarea și stabilirea reperelor teoretice produse de legăturile interdisciplinare asupra procesului de formare inițială a competențelor profesionale a viitorilor specialiști în domeniul chimiei prin funcționalitatea Modelului, fiind soluționată problema formării inițiale a competențelor profesionale la chimie în context interdisciplinar în cadrul cursului Chimia pentru viață – cercetări integrate.
Valoarea aplicativă a cercetării: constă în determinarea și fundamentarea reperelor teoreticometodologice de formare și dezvoltare a competențelor profesionale prin funcționalitatea Modelului pedagogic de formare inițială a competențelor profesionale la ale studentuluii chimist în context interdisciplinar și implementarea Programului formativ în cadrul curriculum-ului Chimia pentru viață – cercetări integrate, care contribuie la formarea inițială a competențelor profesionale la chimie în context interdisciplinar.
Implementarea rezultatelor științifice: metodologia elaborată a fost utilizată în predarea cursului interdisciplinar Chimia pentru viață – cercetări integrate.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: