|
StatutTeza a fost susţinută pe 4 aprilie 2022 în CSSşi aprobată de CNAA pe 1 iulie 2022 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 780.8:780.616.433.071.4:378 (478)(043.2)780.8:780.616.433.071.2(478)
|
Structura tezei: introducere, trei capitole, concluzii generale și recomandări, bibliografia din 281 de titluri, 8 anexe; 142 de pagini de text de bază, 94 de pagini de anexe.
Domeniul de cercetare: istoria culturii muzicale din Republica Moldova.
Scopul și obiectivele tezei. Scopul cercetării rezidă în identificarea contribuției cadrelor didactice din catedra Pian special a Сonservatorului de Stat din Сhișinău la formarea educației profesionale naționale a pianiștilor, la dezvoltarea interpretării concertistice și la sporirea muzicologiei autohtone în anii 1944–1981.
Obiectivele lucrării: a sistematiza și a introduce în circuitul științific materiale de arhivă despre activitatea profesorilor și studenților-pianiști în anii 1944–1981; a prezenta contingentul didactic și studențesc al catedrei Pian special în această perioadă; a studia originile multiregionale profesionale ale pedagogilor-pianiști; a caracteriza procesul educațional ca implementarea principiilor pedagogice și interpretative ale reprezentanților de vază ale catedrei; a evalua rolul lor în viața concertistică a RSSM și în domeniul elaborării lucrărilor științifico-metodice.
Noutatea ştiinţifică și originalitatea. Teza este o primă lucrare muzicologică în care istoria catedrei Pian special a Сonservatorului de Stat din Сhișinău constituie obiectul principal al cercetării. În circuitul științific se introduce un material vast, anterior necunoscut, despre activitatea pedagogică, interpretativă și metodică a profesorilor catedrei din perioada anilor 1944–1981. Originalitatea rezidă în sinteza perspectivelor muzicologice și culturologice.
Rezultatele obținute contribuie la soluționarea unei probleme științifice importante ce se referă la crearea unei viziuni complexe asupra activității multilaterale a pedagogilor și studenților catedrei Pian special a Сonservatorului de Stat din Сhișinău în perioada anilor 1944–1981, contribuind la conștientizarea teoretică a procesului de dezvoltare a artei pianistice din Republica Moldova și la lichidarea lacunelor în studierea istoriei muzicii autohtone.
Importanța teoretică. Teza în cauză contribuie la interpretarea mai completă a procesului de dezvoltare a artei pianistice din Republica Moldova. Materialele științifice introduse în circuit oferă posibilitatea de a aprecia activitatea catedrei Pian special a Сonservatorului de Stat din Сhișinău din perspectivă contemporană.
Valoarea practică a lucrării. Materialele tezei pot fi utilizate în cursurile de Istoria muzicii naționale, Istoria artei interpretative, Metodica predării pianului, Instrument și lectura la prima vizită. Totalurile științifice prezintă interes pentru cercetătorii muzicologi, critici muzicali, pianiștii-pedagogi, studenți și interpreți concertanți.
Implementarea rezultatelor științifice. Rezultatele tezei au fost aprobate în cadrul a 11 сonferințe științifico-practice naționale și internaționale, au fost reflectate în 8 articole în reviste științifice de specialitate din Republica Moldova și 1 monografie.
În examinare [2] :
Arhiva tezelor: