|
StatutTeza a fost susţinută pe 1 decembrie 2008 în CSSşi aprobată de CNAA pe 22 ianuarie 2009 Autoreferat![]() TezaCZU 658.012.4:316.772 (478) (043)316.772:658.012.4 (478) (043)
|
Obiectivul de bază al prezentei cercetări constă în studiul complex al comunicării persuasive şi al impactului ei în activitatea managerială în întreprinderile industriale din Republica Moldova. În teză au fost analizate şi definite aşa precepte precum comunicarea, persuasiunea şi comunicarea managerială persuasivă, argumentarea, demonstrarea. Este propusă o paradigmă a comunicării manageriale, care interpretează modul de realizare a acestui proces complex, şi sunt analizate funcţiile, obiectivele şi condiţiile de realizare a acesteia, accentuându-se necesitatea eficientizării procesului comunicaţional organizaţional.
O deosebită atenţie se acordă persuasiunii, aspectelor conceptuale şi perspectivelor ei etice, comunicării manageriale persuasive şi impactului acesteia asupra angajaţilor, dimensiunilor esenţiale ale persuasiunii manageriale – argumentarea şi demonstrarea fiind cele mai raţionale, conştiente şi pozitive. Este relevat rolul acestora în schimbarea atitudinilor, convingerilor şi comportamentelor angajaţilor, în atingerea obiectivelor fixate.
În scopul eficientizării activităţii manageriale persuasive, autorul a sintetizat şi a propus o serie de principii, rigori, condiţii, criterii, legi, strategii, modele, metode, tactici de persuasiune.
În baza unei analize practice comparative, a fost relevată situaţia efectivă a procesului de comunicare persuasivă în câteva întreprinderi industriale din R. Moldova. Drept rezultat, au fost identificate mai multe puncte forte şi slabe vizavi de comunicarea şi persuasiunea managerială, unele cauze/ factori/ circumstanţe care condiţionează disfuncţionalităţi în acest proces. Sunt propuse direcţii strategice de stimulare şi perfecţionare a procesului de comunicare persuasivă (interpersonală şi intraorganizaţională) şi recomandări practice care vor avea un impact pozitiv în activitatea managerială şi organizaţională.
Rezultatele cercetării poartă un caracter teoretico-conceptual,
metodologico-aplicativ şi pot fi utilizate atât de organizaţiile/ unităţile
economice pentru îmbunătăţirea mediului comunicaţional organizaţional,
cultivarea şi dezvoltarea abilităţilor/ competenţelor de comunicare persuasivă a
angajaţilor, pregătirea şi perfecţionarea cadrelor de conducere, eficientizarea
activităţii manageriale/ organizaţionale, soluţionarea problemelor de
comunicare persuasivă, cât şi de instituţiile de învăţământ – în procesul de
predare a disciplinelor de comunicare managerială. Totodată, acestea pot fi
folosite şi în investigaţiile ulterioare în acest domeniu.
În examinare [5] :
Arhiva tezelor: