|
StatutTeza a fost susţinută pe 16 iunie 2009 în CSSşi aprobată de CNAA pe 1 octombrie 2009 Autoreferat![]() ![]() |
În prima parte a cercetării, au fost incluse abordări teoretice fundamentale ale reglajului emoţional, prezentate şi analizate concepţiile diferitor autori privind dezvoltarea sferei emoţionale, locul şi rolul reglajului emoţional în activitatea profesională a educatorilor.
În experimentele de constatare realizate, a fost dovedit că reglajul emoţional ocupă o poziţie semnificativă în structura de competenţe profesionale a educatorilor. Reglajul emoţional este strâns legat de orientarea motivaţională a educatorului, competenţa de afaceri. Acesta mai include astfel de caracteristici importante ale persoanei cum ar fi: percepţia emoţional pozitivă a altei persoane, influenţa emoţional pozitivă asupra altei persoane, imagine de sine pozitivă şi stabilitatea emoţională în situaţia de tranziţie. Au fost stabilite diferite niveluri de reglaj emoţional.
În cadrul studiului a fost elaborat programul de dezvoltare a reglajului emoţional pentru a îmbunătăţi succesul în activitatea de muncă a educatorilor. Utilizarea ei eficientă a dovedit ca reglajul emoţional nu este o calitate de personalitate înnăscută, dar se poate dezvolta. Importanţa dezvoltării reglajului emoţional a fost confirmată de rezultatele mini-studiului longitudinal. În cadrul acestuia s-a constatat că educatorii profesorii cu un nivel ridicat de control emoţional au mai mare succes în activitatea sa.
În examinare [4] :
Arhiva tezelor: