|
StatutTeza a fost susţinută pe 13 iulie 2016 în CSSşi aprobată de CNAA pe 6 octombrie 2016 Autoreferat![]() TezaCZU 3425(478+498(043.2)
|
Structura tezei: Introducere, patru capitole, Concluzii generale şi recomandări, Bibliografia din - 166 surse; Volum - 145 pagini de text de bază. Numărul de publicaţii la tema teze - Rezultatele obţinute sunt publicate în 7 lucrări ştiinţifice
Domeniul de studiu: specialitatea 552.02.02 – Drept public (administrativ)
Scopul şi obiectivele lucrării. Scopul investigaţii se manifestă în studierea şi analiza rolului autorităților publice în realizarea funcţiei administrative a statului.
Obiective: analiza situației exercitării funcțiilor administrative ale statului în România și Republica Moldova în publicațiile științifice; trasarea fundamentelor teoretice a funcției executive și administrative a statului; diferențierea funcției puterii executive și funcției administrative a statului; rolul autorităților executive a statului în realizarea funcției administrative; evidenţierea unor aspecte de drept comparat cu privire la funcțiile puterii executive și administrative a statului; identificarea importanței sistemelor de administrație publică a statului și aportul lor în realizarea funcției administrative a statului; analiza doctrinelor şi a legislaţiei în vigoare referitor la structurile administrative din România, Republica Moldova şi din unele state ale Uniunii Europene; elaborarea unor recomandări privind ameliorarea funcționării sistemelor administrative în România și Republica Moldova.
Noutatea ştiinţifică a rezultatelor obţinute. Noutatea ştiinţifică a studiului se manifestă prin faptul că, în contextul analizei principiilor care stau la baza organizării şi funcţionării administraţiei publice, se scot în lumină şi se analizează unele probleme teoretice şi practice, diferite aspecte pozitive şi negative din experienţa României şi Republicii Moldova și se propun diferite soluţii în scopul ameliorării acestei activităţi.
S-au argumentat din punct de vedere ştiinţific, inclusiv cu unele viziuni proprii, următoarele aspecte: necesitatea recunoaşterii funcţiei administrative a administraţiei publice alături de cele trei funcţii clasice (legislativă, executivă, judecătorească); funcţia publică constituie o noţiune mai largă decât funcţia de stat; funcţia publică reprezintă o anumită activitate şi nu ansamblu de atribuţii; succesul activităţii administraţiei publice în diferite structuri ale aparatului de stat depinde în mare măsură nu numai de profesionalismul şi de conduita acestora, ci şi de măsurile pe care le întreprinde statul pentru a face această muncă efectivă, atractivă, stabilă, în strictă necesitate cu interesele pe care le manifestă cetăţenii.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată. Argumentarea științifică a existenței funcției administrative a statului ca o funcție distinctă, alături de funcțiile legislativă, executivă și judecătorească Demonstrarea faptului că funcția administrativă a statului se deosebește de funcția executivă printr-un conținut mai larg, grație diversității subiecților care participă la realizarea ei. Importanţa teoretică şi valoarea aplicativă a lucrării. Lucrarea este actuală și pentru dezvoltarea ştiinţei dreptului public al României și Republicii Moldova, care necesită investigaţii serioase în problemele realizării interesului public al cetăţenilor în procesul realizării funcției administrative a statului. Au fost elaborate o serie de recomandări de ordin conceptual și propuneri de lege ferenda care pot să contribuie la ameliorarea situaţiei privind administrarea domeniului public în România și Republica Moldova.
Implementarea rezultatelor științifice. Concluziile și propunerile care se conţin în cuprinsul tezei pot oferi soluţii pentru modernizarea cadrului juridic din Romania, Republica Moldova și din alte ţări, şi pot fi folosite ca material iniţial pentru o eventuală abordare mai aprofundată a problematicii privind rolul autorităților executive în realizarea funcției administrative a statului.
În examinare [2] :
Arhiva tezelor: