|
StatutTeza a fost susţinută pe 14 noiembrie 2018 în CSSşi aprobată de CNAA pe 15 martie 2019 Autoreferat![]() TezaCZU 378.016:[811.111:34](043.3)
|
Structura tezei: introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 147 de surse, adnotare (română, rusă, engleză), 120 pagini text de bază, 21 tabele, 15 figuri, 5 anexe. Publicații la tema tezei: 15 lucrări științifice. Concepte-cheie: competența de comunicare în limba engleză, lexic juridic, studenți în Drept, comunicare profesională în limba engleză, formarea profesională inițială.
Domeniul de studiu îl reprezintă Didactica școlară (limba engleză).
Scopul cercetării constă în elaborarea metodologiei formării competențelor de comunicare în limba engleză la studenții în Drept prin valorificarea lexicului juridic (Anexa 1).
Obiectivele cercetării: determinarea fundamentelor lingvistice și psihopedagogice ale formării studenților în Drept pentru comunicarea profesională; studierea evoluţiei istorice a conceptului de competență de comunicare în limba engleză; examinarea abordărilor teoretice privind metodologia predării-învățării-evaluării limbii engleze în învățământul superior; identificarea premiselor psihopedagogice și a imperativelor profesionale privind formarea motivației pentru cunoașterea de către studenții la Drept a lexicului juridic în limba engleză; evaluarea CCLE la studenții în Drept în planul utilizării lexicului juridic; elaborarea și validarea experimentală a Modelului pedagogic de Formare a CCLE la Studenții în Drept (MPFSD) pentru valorificarea lexicului juridic în comunicarea profesională.
Noutatea și originalitatea științifică: elaborarea indicatorilor calității în plan lexical a comunicării profesionale la studenții în Drept; elaborarea descriptorilor CCLE în planul utilizării de către studenții în Drept a lexicului juridic.
Problema științifică soluționată: constă în dezvoltarea didacticii limbii engleze prin elaborarea și validarea experimentală a Modelului Pedagogic de Formare a CCLE la Studenții în Drept (MPFSD ) pentru valorificarea lexicului juridic în comunicarea profesională.
Semnificația teoretică a cercetării: studiul teoriilor privind metodologia predării-învățăriievaluării limbii engleze în învățământul superior; valorizarea epistemică și praxiologică a indicatorilor și descriptorilor calității lexicului juridic la studenții în Drept în cadrul CCLE. Valoarea aplicativă a cercetării: elaborarea și validarea experimentală a Modelului pedagogic de formare a CCLE la studenții facultăților de Drept pentru val orificarea lexicului juridic, care reprezintă în cercetare metodologia formării CCLE în învățământul superior.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice a fost realizată prin: mediatizarea rezultatelor cercetării la conferințe internaționale și naționale, publicate în materiale științifico-metodice în instituții de învățământ universitar din Republica Moldova și România.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: