|
StatutTeza a fost susţinută pe 12 aprilie 2019 în CSSşi aprobată de CNAA pe 9 iulie 2019 Autoreferat![]() TezaCZU 373.3.015(043.3)
|
Structura tezei include: introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografi e din 238 titluri, adnotare (română, rusă, engleză), lista abrevierilor, 145 pagini de text de bază, 26 tabele, 16 fi guri, 8 anexe.
Publicaţii la tema tezei: Rezultatele obţinute sunt publicate în 9 lucrări ştiinţifi ce şi didactic-metodice (2 articole în reviste de profi l, 7 comunicări la forurile ştiinţifi ce naţionale şi internaţionale).
Domeniul de cercetare: Metodologia educaţiei artistic-estetice.
Scopul cercetării: Validarea teoretic-experimentală a unei metodologii de formare la elevii claselor primare a culturii artistic-estetice, întemeiată pe interacţiunea educaţiei literar-artistice şi a celei muzicale.
Obiectivele cercetării: identifi carea conceptelor, demersurilor teoretice şi etapelor istorice de constituire a reperelor metodologice de formare la elevi a elementelor culturii artistic-estetice; studiul manifestărilor practice de interacţiune a educaţiei literar-artistice – educaţiei muzicale; elaborarea unui model conceptual de interacţiune a metodologiilor educaţiei literar-artistice – metodologiilor educaţiei muzicale în condiţiile învăţământului primar; validarea experimentală a modelului de interacţiune a metodologiilor ELA-EM.
Problema ştiinţifi că soluţionată vizează fundamentarea teoretică, instrumentarea metodologică şi validarea experimentală a condiţiilor pedagogice care să asigure funcţionarea efi cientă a procesului de interacţiune a metodologiilor educaţiei literar-artistice şi educaţiei muzicale, orientată la formarea-dezvoltarea culturii artistic-estetice a elevilor claselor primare.
Inovaţia ştiinţifică şi semnificaţia teoretică a cercetării constă în: precizarea conceptului cultură artistic-estetică cu referire la elevii claselor primare; sistematizarea metodologiilor ELAEM; modelul teoretic de formare a culturii artistic-estetice elevilor claselor primare, întemeiat pe principiul interacţiunii artelor, interacţiunii literaturii-muzicii, ELA-EM şi a metodologiilor ELAEM; structurarea metodologiilor specifi ce receptării-comunicării-interpretării artistice.
Valoarea aplicativă este dată de: modelul teoretic al metodologiilor ELA-EM; sugestiile de modernizare a curricula de limba şi literatura română şi de educaţie muzicală; recomandările de formare profesională iniţială şi continuă a cadrelor didactice şcolare.
Rezultatele cercetării au fost implementate prin activitate didactică în cadrul USARB, diseminare în cadrul seminarelor cu profesorii şcolari, publicaţii didactic-metodice.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: