|
StatutTeza a fost susţinută pe 16 aprilie 2008 în CSSşi aprobată de CNAA pe 19 iunie 2008 Autoreferat![]() |
Teza de doctor este consacrată fundamentării teoretice a strategiilor de dezvoltare în domeniul comerţului cu amănuntul şi studierii practicilor şi problemelor în elaborarea şi implementarea acestor strategii în cadrul întreprinderilor respective din Republica Moldova.
Studiul teoretic şi investigaţiile practice i-au permis autorului interpretarea teoretică a strategiei de dezvoltare a comerţului cu amănunutul şi a conţinutului acestei activităţi ca sistem procesual.
Sunt studiate şi argumentate tendinţele de dezvoltare a comerţului cu amănuntul pe plan internaţional prin prisma strategiilor de dezvoltare a marilor retaileri internaţionali. Ca rezultat al cercetării experienţei internaţionale, sunt evidenţiate unele practici utile de a fi implementate în R. Moldova pentru amplificarea eforturilor economice proprii şi protejarea pieţei interne prin prisma comerţului cu amănuntul.
În urma cercetării teoretico-practice, în teză a fost propus un model al procesului de management strategic în domeniul comerţului cu amănuntul. Sunt propuse unele strategii funcţionale pentru eficientizarea activităţii de comerţ cu amănuntul, precum şi unele recomandări privind elaborarea şi implementarea strategiilor de dezvoltare în comerţul dat în condiţiile de risc şi incertitudini ale mediului de afaceri autohton.
Sunt determinate tendinţele şi problemele de dezvoltare a comerţului cu amănuntul în ţara noastră. Sunt definite unele puncte slabe ale politicii statului în domeniul restructurării comerţului interior şi propuse unele direcţii strategice de dezvoltare a comerţului cu amănuntul la nivel macroeconomic, în contextul politicilor de dezvoltare durabilă a Republicii Moldova.
În examinare [5] :
Arhiva tezelor: