|
StatutTeza a fost susţinută pe 3 martie 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 12 mai 2011 Autoreferat![]() |
Teza constă din introducere, 5 capitole, concluzii generale şi recomandări, note, bibliografia din 209 titluri, 15 anexe, 132 de pagini de text de bază, 16 tabele. Rezultatele obţinute sunt publicate în 13 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu – Arte audio-vizuale (Arta muzicală).
Problema ştiinţifică constă în necesitatea conştientizării ştiinţifice a locului şi funcţiilor artei de interpretare la instrtumentele de suflat în Republica Moldova.
Scopul şi obiectivele tezei: sinteza istoricului utilizării instrumentelor de suflat în arealul cultural românesc; caracterizarea specificului instrumentelor de suflat tradiţionale; relevarea contribuţiei instrumentelor de suflat la prezentarea sonoră a manifestărilor folclorice, lăutăreşti, militare; estimarea rolului acestor instrumente în activitatea interpretativă a fanfarelor şi a colectivelor de difuzare a muzicii populare; aprecierea nominală a aportului celor mai de seamă interpreţi la instrumentele de suflat pentru ridicarea nivelului de profesionalism artistic în arta interpretativă din Republica Moldova; evidenţierea importanţei interpreţilor la instrumentele aerofone pentru formarea şi evoluţia orchestrei simfonice a Filarmonicii Naţionale şi a orchestrei Teatrului Naţional de Operă şi Balet; evaluarea procesului de pregătire a cadrelor de profesori şi de interpreţi la instrumentele de suflat.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a investigaţiilor constă în faptul că teza dată este primul studiu de sinteză asupra artei interpretative la instrumentele de suflat din Republica Moldova în cursul a 70 de ani.
Semnificaţia teoretică. Pentru prima dată sunt generalizate şi sistematizate date cu privire la istoricul utilizării instrumentelor de suflat, manifestările acestor instrumente în fanfarele militare şi civile din perioada studiată, în orchestrele de muzică populară, în colectivele de difuzare a muzicii academice punând accent asupra pregătirii interpreţilor la instrumentele de suflat în instituţiile specializate de învăţământ muzical.
Valoarea aplicativă a lucrării. Materialele acumulate de autor pot fi implementate în procesul de lucrul ştiinţific, metodico-ştiinţific, instructiv-didactic, managerial şi în activitatea interpretativă. Ele au găsit utilizare practică în activitatea fanfarelor conduse de autor, la lecţiile de specialitate în cadrul catedrei Instrumentele aerofone şi de percuţie a AMTAP.
În examinare [2] :
Arhiva tezelor: