|
StatutTeza a fost susţinută pe 29 martie 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 12 mai 2011 Autoreferat![]() |
Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii şi recomandări, bibliografia din 127 numiri, 18 anexe, 131 pagini text de bază, 12 figuri, 24 tabele, 1 formulă. Rezultatele obţinute sunt publicate în 9 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu: Teoria instruirii şi didactica limbii engleze.
Scopul cercetării constă în elaborarea, fundamentarea condiţiilor pedagogice ale învăţării prin cooperare şi structurarea lor în Modelul tehnologic al învăţării prin cooperare a limbii engleze în învăţământul primar.
Obiectivele de cercetare: examinarea aspectelor teoretice şi analiza istoricului învăţării prin cooperare; precizarea şi redefinirea conceptului de învăţare prin cooperare, evidenţierea componentelor de bază şi a principiilor ei; determinarea trăsăturilor specifice învăţării prin cooperare în comparaţie cu învăţarea tradiţională; stabilirea tipurilor de grupuri, a caracteristicilor şi criteriilor de constituire a grupului; fundamentarea condiţiilor pedagogice şi delimitarea acestora în condiţii psihologice, educaţionale, metodologice, lingvistice; structurarea Modelului tehnologic al învăţării prin coopere a limbii engleze în învăţământul primar şi validarea acestuia prin experiment.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică este obiectivată de: reconsiderarea istorică, sociopedagogică şi psihologică a învăţării prin cooperare în raport cu analiza comparativă a acesteia cu învăţarea tradiţională; abordarea pluri- şi transdisciplinară în contextul analizei grupului ca componentă de bază a învăţării prin cooperare. A fost soluţionată următoarea problemă ştiinţifică importantă din domeniul teoriei şi metodologiei instruirii: demonstrarea valorii aplicative a condiţiilor pedagogice, în aspect psihologic, educaţional, lingvistic şi metodologic ca una din componentele de bază ale Modelului tehnologic al învăţării prin cooperare a limbii engleze în învăţământul primar.
Semnificaţia teoretică constă în elaborarea reperelor teoretice: evoluţia conceptuală a învăţarii prin cooperare; avantajele învăţării prin cooperare în comparaţie cu învăţarea tradiţională; caracteristicile esenţiale ale grupului de elevi, criteriile de constituire a acestuia; condiţiile pedagogice ale învăţării prin cooperare.
Valoarea aplicativăa lucrării rezidă în elaborarea şi fundamentarea condiţiilor pedagogice, ce stau la baza Modelului tehnologic al învăţării prin cooperare a limbii engleze în învăţământul primar şi determină funcţionalitatea acestuia. Strategiile didactice, tehnologia şi sistemul indicatorilor de evaluare a eficienţei învăţării prin cooperare au asigurat coerenţa, logica şi funcţionalitatea procesului de predare-învăţare-evaluare la limba engleză.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice: viziunea asupra învăţării prin cooperare, Modelul tehnologic al învăţării prin cooperare a limbi engleze în învăţământul primar au fost expuse într-un şir de materiale ştiinţifico-metodice şi implementate selectiv în unele şcoli la treapta învăţământului primar.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: