|
StatutTeza a fost susţinută pe 7 septembrie 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 5 octombrie 2011 Autoreferat![]() |
Structura tezei: introducere, trei capitole, concluzii şi recomandări, bibliografia din 179 de numiri, 12 anexe, 116 de pagini de text de bază, inclusiv 12 figuri, 4 formule şi 17 tabele. Rezultatele obţinute au fost publicate în 15 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu: serviciile publicitare.
Scopul şi obiectivele tezei îl constituie cercetarea pieţei serviciilor publicitare din Republica Moldova, precum şi fundamentarea mecanismelor de perfecţionare a acesteia, în contextul aderării la Uniunea Europeană, prin evaluarea pieţei serviciilor publicitare în RM şi cercetarea utilizării instrumentelor manageriale performante în cadrul agenţiilor publicitare şi la nivel naţional, luându-se în consideraţie specificul ţărilor cu economia în tranziţie.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică: argumentarea impactului fenomenului publicităţii asupra creşterii economice cu specificarea ţărilor în tranziţie; argumentarea importanţei caracterului inovaţional al serviciilor publicitare prin recurgerea la transferul tehnologic din ţările cu o bogată experienţă în domeniu; analiza econometrică a activităţii firmelor de publicitate; fundamentarea mecanismelor şi instrumentelor moderne pentru perfecţionarea domeniului serviciilor publicitare în Republica Moldova armonizându-l cu cel european.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată în domeniul cercetat cuprinde evaluarea şi eficientizarea managementului serviciilor publicitare asupra creşterii economice în Republica Moldova în procesul de ajustare la standardele europene. Cercetarea a demonstrat, că managementul publicitar eficient are o influenţă pozitivă asupra creşterii economice avînd impact atât la nivel micro, cât şi macro.
Semnificaţia teoretică a lucrării. A fost cristalizată o viziune interdisciplinară vizând managementul serviciilor publicitare la nivel micro şi macro, ca parte a sistemului socio-economic, fiind analizate şi noi elemente specifice domeniului publicitar din ţările cu o economie în tranziţie.
Valoarea aplicativă a lucrării este determinată de recomandările conţinute în lucrare, materializarea în practică a cărora va spori calitatea şi eficienţa managementului serviciilor publicitare din Republica Moldova.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice: Rezultatele obţinute au fost implementate în organizaţiile: S.A. „Moldreclama”, ONG „Fundaţia pentru dezvoltare din RM”, IŞ al AŞM „Grădina Botanica”, AO „Moldova- Luxemburg”.
În examinare [5] :
Arhiva tezelor: