|
StatutTeza a fost susţinută pe 21 iunie 2016 în CSSşi aprobată de CNAA pe 6 octombrie 2016 Autoreferat![]() TezaCZU 37.016.046 : 811.133.1 (043.3)
|
Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări, 153 surse bibliografice, 128 pagini text de bază, 22 anexe, 30 tabele, 25 figuri. Publicaţii la tema tezei: 10 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu: Didactica limbii și literaturii franceze.
Scopul lucrării: stabilirea reperelor metodologice de proiectare și aplicare a strategiilor euristice la orele de literatură franceză în învățământul universitar.
Obiectivele lucrării cuprind: studierea reperelor teoretice vizând strategiile euristice în contextul studierii literaturii franceze în învățământul superior; sintetizarea multitudinii semnificațiilor lingvistice ale termenilor strategii euristice și competență literar-lectorală pentru renovarea conotației psihopedagogice a conceptelor de strategie euristică și competență literar-lectorală; stabilirea nivelurilor de dezvoltare a CLLS; identificarea strategiilor euristice orientate spre dezvoltarea CLLS în cadrul studierii literaturii franceze; validarea experimentală a Modelului tehnologic de SULFSE.
Noutatea și originalitatea științifică sunt marcate de: identificarea perspectivelor actuale de explorare a strategiilor euristice în studierea literaturii franceze; sintetizarea multitudinii semnificațiilor lingvistice ale termenilor strategii euristice și competență literar-lectorală pentru renovarea conotației psihopedagogice a conceptelor strategie euristică și CLL, recunoașterea și descrierea științifică a impactului strategiilor euristice în formarea competenței literar-lectorale în cadrul studierii literaturii franceze în învățământul superior; descrierea nivelurilor de dezvoltare și a indicatorilor CLLS.
Problema științifică soluționată în cercetare rezidă în fundamentarea teoretică și validarea experimentală a eficienței metodologice a Modelului tehnologic de SULFSE, orientat spre formarea, conform indicatorilor calității, a competenţei literar-lectorale în perspectiva cunoașterii științifice de către studenți a literaturii franceze.
Semnificația teoretică a cercetării rezultă din relevarea argumentelor științifice privind importanța valorificării strategiilor euristice orientate spre formarea CLL a studenților în contextul tehnologiilor didactice universitare; identificarea dificultăților de utilizare a strategiilor euristice în studierea literaturii franceze; generalizarea preceptelor teoretice și a oportunităților metodologice de eficientizare a didacticii literaturii străine în învățământul superior.
Valoarea aplicativă a lucrării este justificată prin elaborarea și validarea experimentală a Modelului tehnologic de SULFSE valabil și pentru învățământul preuniversitar; determinarea premiselor metodologice ale explorării strategiilor euristice prin analiza produselor curriculare universitare la disciplina Istoria literaturii franceze și Literatura franceză. Reperele teoretice și metodologice ale cercetării pot servi drept fundamente epistemologice în elaborarea ghidurilor și a notelor de curs și în formarea continuă a cadrelor didactice.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a realizat la conferinţe ştiinţifice internaţionale şi naţionale; au fost experimentate în instituţii de învățământ universitar între anii 2011-2015.
În examinare [1] :
Arhiva tezelor: