|
StatutTeza a fost susţinută pe 28 noiembrie 2008 în CSSşi aprobată de CNAA pe 22 ianuarie 2009 Autoreferat![]() TezaCZU 373 : 005 (498 + 4 ) (043.2 ) =135.1 C55
|
În condiţiile actuale ale dezvoltării societăţii , se constată tot mai intens că , principalul argument al dezvoltării economiei îl constituie cunoaşterea , că singura sursă reală de putere de acum înainte va fi cererea de noi cunoştinţe . Astfel, în această societate a cunoaşterii , oamenii trebuie să înveţe dinainte de a intra pe piaţa muncii , prin şcoală, trecând prin treptele formării profesionale iniţiale şi apoi prin cele ale formării continue, adaptându-se subsistemelor educaţiei permanente.
Apare foarte clar, care este locul învăţământului în acest context şi rolul managementului unităţilor de învăţământ preuniversitar , precum şi modul în care se implică şi este afectată şcoala şi conducerea ei de prefacerile societăţii actuale.
Studiile întreprinse de autor , relevă, cu prioritate rolul deciziilor în activitatea de conducere şi ele ţin de competenţa administraţiei şcolilor şi, deci pregătirea managerilor din învăţământul preuniversitar, şi nu numai, necesită aplicarea celor mai noi rezultate din domeniul ştiinţelor, din experienţa profesorilor etc.
Pentru realizarea aderării procesului educaţional preuniversitar al României la exigenţele Uniunii Europene este necesară pregătirea unor cadre didactice performante, este necesară pregătirea elevilor , absolvenţilor învăţământului preuniversitar, ca şi cea a adulţilor , astfel încât aceştia să fie capabili să rezolve problemele societăţii în condiţiile unei economii concurenţiale de piaţă.
Fiecare treaptă de învăţământ este realizată printr-o concepţie unitară de formare şi perfecţionare a procesului didactic, pentru ridicarea nivelului de instruire a absolvenţilor liceului şi învăţământului tehnic şi profesional, în toate aspectele sale.
Utilizarea managementului strategic la nivelul organizaţiilor educaţionale, permite adaptarea organizaţiei la modificările rapide ale mediului, anticiparea acestora sau chiar generarea lor.
Scopul tezei constă în elaborarea unor mijloace organizatorice privind conducerea învăţământului preuniversitar în condiţiile integrării şi globalizării economice .Investigaţiile autorului au urmărit realizarea acestui scop, stabilind concretizarea esenţei funcţiilor managerilor organizaţiilor educaţionale, rolul acestora în organizarea şi conducerea unităţilor de învăţământ, de dezvoltarea relaţiilor cu comunitatea, privitor la cerinţele pieţei muncii în condiţiile dezvoltării economiei de piaţă, argumentarea propunerilor în baza practicii mondiale referitoare la formele organizaţionale şi conţinutul pregătirii tinerilor şi adulţilor în condiţiile actuale din România. Structura tezei este determinată de obiectivele şi sarcinile lucrării şi cuprinde trei capitole, fiecare capitol fiind divizat în mai multe paragrafe în care sunt expuse cele mai importante aspecte ale temei lucrării.
În examinare [5] :
Arhiva tezelor: