|
StatutTeza a fost susţinută pe 27 aprilie 2021 în CSSşi aprobată de CNAA pe 25 iunie 2021 Autoreferat![]() TezaCZU [338.27 + 005.521]:378(043)
|
Data susținerii: 27.04.2021, orele 10.00 în regim on-line.
Link-ul pentru trasmisiunea in regim online:
https://us02web.zoom.us/j/87449341398?pwd=anZraDlFK1VxVDR3ajFpdmpCak9kUT09
Structura tezei: introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie din 167 de surse, 57 de figuri, 33 de tabele, 2 formule şi 10 anexe. Cercetările efectuate au fost reflectate în 16 publicaţii ştiinţifice.
Scopul cercetării rezidă în dezvoltarea abordărilor teoretico-metodologice şi aplicative cu raportare la evaluarea influenței sistemului informaţional din structura învăţământului superior economic asupra necesităților pieței muncii în vederea optimizării și eficientizării managementului pregătirii specialiștilor calificați din acest domeniu pentru economia națională.
Pentru realizarea scopului propus, au fost stabilite următoarele obiective: fundamentarea conceptuală a structurii sistemului informațional definit pe criterii funcţionale în cadrul entității economice; generalizarea cercetărilor teoretico-metodologice cu privire la managementul sistemului informațional din cadrul instituțiilor de învățământ superior economic; estimarea procesului de gestionare a sistemului informaţional în instituțiile de învățământ superior economic din Republica Moldova; cercetarea gradului de pregătire a tinerilor specialiști cu studii superioare economice în vederea incluziunii optime pe piața muncii; pronosticarea nevoilor economiei naționale în specialiști cu studii superioare economice; determinarea posibilităților de corelare a competențelor profesionale cu cerințele angajatorilor și elaborarea soluțiilor privind perfecționarea gestionării sistemului informaţional din cadrul învăţământului superior economic în corelare cu piaţa muncii.
Noutatea și originalitatea ştiinţifică a lucrării constă în: generalizarea şi aprofundarea cercetărilor teoretice privind noțiunea de sistem informațional definit pe criterii funcţionale în cadrul entității economice; evidențierea elementelor definitorii ale cadrului metodologic cu referire la gestionarea sistemului informaţional din sistemul instituțiilor de învățământ superior; analiza gradului de concordanță dintre sistemul informaţional din cadrul învăţământului superior economic în raport cu piaţa muncii; identificarea și aplicarea instrumentarului matematic și de chestionare în vederea corelării competențelor profesionale ale specialiștilor pregătiți în cadrul mediului universitar economic cu cerințele actuale de pe piaţa muncii; elaborarea recomandărilor privind perfecționarea managementului sistemului informaţional din cadrul învăţământului superior economic în raport cu piaţa muncii.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată în teză rezidă în analiza gestionării sistemului informaţional din învăţământul superior economic în scopul ridicării nivelului de pregătire a cadrelor în mediul universitar economic pentru încadrarea lor optimală pe piaţa muncii.
Semnificaţia teoretică și aplicativă a tezei este relevantă prin faptul că rezultatele obținute în teză constituie un suport semnificativ de abordări teoretice și metodologice cu referire la sistemul informațional din cadrul învăţământului superior economic și la influența lui asupra pieţei muncii. Recomandările formulate de autor pot fi utilizate în scopul consolidării mecanismului de gestionare a sistemului informaţional din mediul învăţământului superior economic pentru a fi adus în deplină concordanță cu cerințele de pe piaţa muncii.
Implementarea rezultatelor științifice. Rezultatele științifice, formulările metodologice şi
recomandările practice, aferente temei de cercetare, sunt confirmate prin certificate de implementare și de
inovator obținute în baza cercetărilor efectuate. Recomandările şi elaborările propuse de autor pot constitui
un reper consistent pentru activitatea instituțiilor de învățământ superior economic, precum și pentru o abordare
mai aprofundată a subiectelor ce ţin de domeniul cercetării în cursurile universitare şi postuniversitare la
disciplinele de specialitate.
În examinare [5] :
Arhiva tezelor: