|
StatutTeza a fost susţinută pe 21 mai 2010 în CSSşi aprobată de CNAA pe 5 iulie 2010 Autoreferat![]() |
Structura tezei: Introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografia din 255 numiri, 31 anexe, 134 pagini de text de bază, 14 figuri, 28 tabele. Rezultatele obţinute sunt publicate în 17 lucrări ştiinţifice. Cuvintele-cheie: cadru didactic universitar (CDU), imaginea personalităţii profesorului, percepţia socială a profesorului, personalitatea profesorului IÎSM, personalitatea ideală a profesorului (PI), personalitatea reală a profesorului (PR), trăsătura personalităţii, orientările valorice ale personalităţii, factor al personalităţii.
Scopul: studierea imaginii personalităţii profesorului IÎSM, prin prisma trăsăturilor personalităţii şi elaborarea şi aprobarea programului de intervenţie psihologică asupra procesului dat.
Obiectivele lucrării: Determinarea fundamentelor ştiinţifice a imaginii personalităţii profesorului din instituţia de învăţământ superior medical; Analiza factorială şi elaborarea Modelului personalităţii profesorului ideal din IÎSM; Studierea influenţei factorilor externi şi interni asupra constituirii imaginii pozitive sau negative a personalităţii CDU; Analiza comparativă a perceperii imaginii profesorului din IÎSM de către studenţi şi profesori; Stabilirea conţinutului modelului relevant al imaginii CDU în medicină; Elaborarea şi implementarea programului formativ de optimizare a imaginii CDU; Realizarea experimentului psihologic de validare a programului psihologic formativ de optimizare a imaginii CDU.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică: prezentarea ştiinţifică a concepţiei privind specificul imaginii personalităţii CDU din medicină; construirea unui Model ideal al personalităţii CDU al IÎSM; elaborarea strategiilor de dezvoltare a imaginii CDU; demonstrarea faptului că experienţa de muncă favorizează imaginea pozitivă a personalităţii CDU; elaborarea, implementarea şi evaluarea programului formativ de optimizare a imaginii personalităţii CDU.
Semnificaţia teoretică: prezentarea recomandărilor psihologice privind dezvoltarea imaginii CDU; utilizarea analizei factoriale în evaluarea imaginii personalităţii CDU în medicină; elaborarea cursului de instruire „Dezvoltarea imaginii relevante a CDU din medicină”.
Valoarea aplicativă a lucrării: Valorificarea Programului psihologic formativ de optimizare a imaginii personalităţii CDU; valorificarea Modelului ideal al personalităţii CDU; elaborarea Portofoliului imaginii CDU ca mijloc de dezvoltare personală şi profesională.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice: Modulul „Imaginea profesorului IÎSM” a fost implementat în cadrul Cursurilor de perfecţionare în domeniul Psihopedagogiei Învăţământului Superior, introdus în planul de perfecţionare al profesorilor USMF „N. Testemiţanu”.
În examinare [4] :
Arhiva tezelor: