|
StatutTeza a fost susţinută pe 3 aprilie 2015 în CSSşi aprobată de CNAA pe 28 mai 2015 Autoreferat![]() ![]() TezaCZU 37.015.3 (043.3)
|
Cuvinte cheie: gândire psihologică, gândire practică, cultură psihologică, sarcini psihologice, dinamica dezvoltării gândirii profesionale, programul dezvoltării gândirii psihologice.
Domeniul de studiu: psihologie, dezvoltarea intelectual-personală la vârsta studenţiei. Scopul lucrării constă în determinarea condiţiilor dezvoltării gândirii profesionale la studenţii psihologi şi a modalităţilor de formare a acesteia.
Obiectivele studiului: identificarea particularităţilor componentelor intelectuale, operaţionale, individuale ale gândirii psihologice la studenţi psihologi şi la psihologii practicieni; identificarea dificultăţilor în soluţionarea problemelor psihologice; analiza legăturii dintre reuşita academică şi rezolvarea problemelor psihologice de către studenţi; elaborarea, aplicarea şi determinarea eficacităţii aplicării programului de dezvoltare a gândirii psihologice la studenţii psihologi.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică. Pentru prima dată în Republica Moldova a fost realizat un studiu ştiinţific, teoretico-empiric al naturii complexe a gândirii psihologice profesionale şi al formării acestui tip de gândire la studenţii psihologi. Au fost definite specificul gândirii psihologice, componentele structurale, caracterul sistemic. A fost demonstrată posibilitatea de formare şi dezvoltare consecventă a gândirii psihologice în baza unui sistem special elaborat de activităţi psihologice.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată în cercetarea dată constă în determinarea componentelor structurii gândirii psihologice la studenţii psihologi, in elaborarea şi validarea unui program de formare şi dezvoltare a gândirii psihologice, realizarea căruia a condus la dezvoltarea componentelor teoretice şi practice ale gândirii psihologice, în vederea formării lor profesionale.
Semnificaţia teoretică a cercetării rezidă în faptul că rezultatele obţinute completează şi concretizează cunoştinţele ştiinţifice referitor la procesul de formare a gândirii psihologice. Importanţa practicăa lucrării constă în posibilitatea de a utiliza cunoştinţele privind componentele gândirii psihologice la diferite etape ale formării studenţilor psihologi din Republica Moldova.
Valoarea aplicativă a lucrării, implementarea rezultatelor ştiinţifice. Rezultatele
cheie ale cercetării noastre au fost implementate în activitatea pedagogică şi metodologică a
Facultăţii de Psihologie şi Psihopedagogie specială a Universităţii Pedagogice de Stat “Ion
Creangă”. Concluziile cercetării sunt incluse în conţinutul disciplinelor academice elaborate de
către autor şi sunt folosite în lucrul cu studenţii şi cadrele didactice la cursurile de formare
continuă.
În examinare [4] :
Arhiva tezelor: