|
StatutTeza a fost susţinută pe 18 septembrie 2015 în CSSşi aprobată de CNAA pe 19 noiembrie 2015 Autoreferat![]() TezaCZU 656.6 (043.3) = 135.1 / C 73
|
Structura tezei: introducere, trei capitole, concluzii, bibliografie din150 surse, 152 de pagini de text de bază, 17 de figuri, 18 tabele. Numărul de publicaţii la tema tezei: rezultatele obţinute sunt publicate în 11 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu: economie şi management (în domeniul de activitatea).
Scopul cercetării constă în faptul că în baza analizei economice complexe a riscurilor ecologice şi economice ale teritoriilor portuare de a elabora un model structural de gestiune a CP.
Obiectivele cercetării: studierea problemelor existente ale economiei utilizării resurselor naturale şi protecţiei mediului înconjurător în cadrul funcţionării CP, care frânează trecerea teritoriilor portuare la modelul dezvoltării durabile; analiza cauzelor principale şi consecinţelor poluării mediului înconjurător de către obiectele CP, ţinând cont de specificul procesului de producţie; evaluarea criteriilor, determinarea factorilor şi condiţiilor realizării politicii eficiente de protecţie a naturii, factorilor apariţiei riscurilor ecologice şi economice în cadrul funcţionării CP; depistarea sistemului de indicatori care caracterizează în mod mai adecvat starea dezvoltării durabile a CP şi mecanismul asigurării acestuia; elaborarea strategiei managementului echilibrat al CP, care ţine cont de cerinţele ecologo-economice; elaborarea modelului structural de gestiune a complexelor portuare maritime în condiţiile riscului ecologico-economic.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a cercetării şi a rezultatelor obţinute constă în: concretizarea şi completarea noţiunii de risc ecologico-economic al complexului portuar maritim; formarea mecanismului realizării sistemului de măsuri de protecţie a naturii pentru asigurarea securităţii ecologice a procesului de transbordare în cadrul funcţionării CP, restabilirea componentelor mediului natural aferent teritoriilor porturilor, şi măsuri de organizare economică; elaborarea modelului structural al gestionării complexelor portuare maritime în baza algoritmului procesului gestionării riscurilor ecologice şi economice ale CP.
Problema ştiinţifică importantă soluționată constă în determinarea factorilor economici şi ecologici de reducere riscului ecologo-economic, fapt ce a condus și a contribuit la perfecţionarea managementului dezvoltării Complexelor Portuare și perfecţionarea sistemelor managementului dezvoltării teritoriului Complexelor Portuare ale or. Constanţa în vederea sporirii eficacităţii economice şi creerii unui model structural al gestionării complexelor portuare maritime ca un sistem echivalent al funcţionării componentei economice şi ecologice a formaţiunii teritoriale.
Semnificaţia teoretică a lucrării şi valoarea aplicativă a tezei este determinată de utilizarea rezultatelor teoretice obţinute în cadrul studiilor efectuat în activitatea în cadrul funcţionării CP. Ca bază teoretică a cercetării au servit lucrările ştiinţifice ale savanţilor autohtoni şi internaţionali despre sistemele managementului economic şi ecologic, cercetările fundamentale cu privire la problemele evaluării eficienţei de gestiune criteriilor, determinarea factorilor şi condiţiilor realizării politicii eficiente de protecţie a naturii, factorilor apariţiei riscurilor ecologice şi economice în cadrul funcţionării CP. Rezultatele elaborării modelului structural de gestiune a complexelor portuare maritime în condiţiile riscului ecologico-economic au fost aplicate în porturi Constanţa, Mangalia, Midia din România.
În examinare [5] :
Arhiva tezelor: