|
|
Statut
Teza a fost susţinută pe 14 octombrie 2004 în CSS şi aprobată de CNAA pe 23 decembrie 2004
Autoreferat
– 0.57 Mb / în română
|
Cuvinte Cheie
handbalişti seniori, antrenament sportiv, antrenament individualizat, posturi de joc, calităţi motrice, capacităţi de coordonare, pregătire fizică, pregătire tehnică, documente de planificare
Adnotare
Cercetările efectuate sunt destinate optimizării procesului
de antrenament al handbaliştilor de performanţă în baza
dezvoltării capacităţilor de coordonare, în dependenţă de postul
de joc.
Analiza literaturii de specialitate, precum şi a opiniilor
specialiştilor din domeniu, scoate în evidenţă faptul că
perfecţionarea calităţilor motrice (inclusiv a capacităţilor de
coordonare) în procesul de pregătire a handbaliştilor de
performanţă se înfăptuieşte global fără a se ţine cont de
particularităţile individuale şi de postul de joc al acestora.
În urma cercetărilor efectuate s-a elaborat un program de
pregătire a handbaliştilor de performanţă bazat pe dezvoltarea
diferenţiată a capacităţilor de coordonare, în dependenţă de
postul de joc. Programul dat a fost aplicat pe sportivii grupei
experimentale pe parcursul unui an competiţional în cadrul
Diviziei A din campionatul României.
Aplicarea programului experimental a contribuit la sporirea
esenţială a indicilor de bază în pregătirea handbaliştilor grupei
experimentale, comparativ cu indicii grupei martor care şi-a
desfăşurat activitatea sportivă conform planurilor şi programelor
tradiţionale a cluburilor sportive.
Analizând rezultatele experimentului pedagogic, constatăm
faptul că sportivii grupei experimentale au fost superiori faţă de
cei din grupa martor, nu numai la indicii dezvoltării capacităţilor
de coordonare, ci şi la indicii motrici şi tehnici, evoluând mult
mai eficient în campionatul naţional de handbal.
Rezultatele cercetărilor pot fi utilizate în calitate de
recomandări practice pentru antrenorii cluburilor sportive,
precum şi în procesul de instruire al studenţilor din instituţiile de
profil, la specializarea „handbal”.
Cuprins
CAPITOLUL 1. Analiza literaturii ştiinţifico-metodice pe problema pregătirii handbaliştilor seniori
- 1.1. Bazele teoretico-metodice ale individualizării antrenamentului sportiv
- 1.2. Tendinţe contemporane privind tratarea dezvoltării capacităţilor de coordonare în educaţie fizică şi sport
- 1.3. Bazele teoretico-metodice privind antrenamentul sportiv contemporan
- 1.4. Aspecte de bază privind perfecţionarea antrenamentului sportiv în handbalul contemporan
CAPITOLUL 2. Metodele şi organizarea cercetării
- 2.1. Metodele cercetării
- 2.2. Organizarea cercetării
- 2.3. Aprobarea şi aplicarea datelor cercetării
CAPITOLUL 3. Aprecierea nivelului pregătirii fizice, tehnice şi a potenţialului de coordonare a handbaliştilor seniori, în dependenţă de postul de joc
- 3.1. Rezultatele opiniilor specialiştilor privind pregătirea handbaliştilor de performanţă
- 3.2. Analiza indicilor pregătirii fizice şi tehnice a handbaliştilor seniori
- 3.3. Aprecierea nivelului de dezvoltare al capacităţilor de coordonare a handbaliştilor de performanţă
- 3.4. Clasificarea capacităţilor de coordonare în jocul de handbal
CAPITOLUL 4. Argumentarea experimentală a eficacităţii dezvoltării capacităţilor de coordonare în cadrul antrenamentului sportiv individualizat al handbaliştilor seniori
- 4.1. Structura şi conţinutul organizării şi desfăşurării experimentului pedagogic
- 4.2. Analiza indicilor pregătirii motrice în cadrul antrenamentului sportiv al handbaliştilor seniori
- 4.3. Dinamica indicilor pregătirii tehnice a handbaliştilor seniori încadraţi în experimentul pedagogic
- 4.4. Dezvoltarea capacităţilor de coordonare a handbaliştilor seniori în cadrul antrenamentului sportiv individualizat