|
StatutTeza a fost susţinută pe 31 martie 2005 în CSSşi aprobată de CNAA pe 23 iunie 2005 Autoreferat![]() |
Teza de doctor este axată pe problematica pregătirii tehnice şi a pregătirii
psihomotrice în proba de înot 50m cu obstacole a pentatlonului militar din
subsistemul educaţiei fizice militare universitare. În funcţie de obiectivele
învăţământului superior militar, teza descrie, în concordanţă cu noua planificare a
procesului instructiv-educativ linia metodică a învăţării procedeelor tehnice în
proba înot 50m cu obstacole. Elaborarea structurii şi conţinutului programei
specifice instituţiilor militare aplicată în cercetarea experimentală, confirmă
posibilitatea implementării în conţinutul instructiv-educativ a liniei metodice
învăţare – consolidare - perfecţionare din pregătirea tehnică şi psihomotrică a
probei de înot 50m cu obstacole. Modelul programei analitice cu tematică specifică
din tehnica probei înot 50m cu obstacole aplicate în procesul instructiv-educativ,
rezultatele prelucrării statistice exprimă la nivelul eşantionului experimental o
creştere esenţială la testele capacităţii funcţionale; 2,54 la testele pregătirii fizice
generale; 3,38 la testele pregătirii fizice specifice; 2,6 la testele pregătirii tehnice;
2,43 la testele pregătirii psihomotrice. Rezultatele obţinute prin prelucrarea
statistică au demonstrat o semnificaţie veridică la nivelul parametrilor tehnici şi
psihomotrici (valori semnificative eşantionate experimental la p<0,05 şi p<0,01).
În acelaşi timp, rezultatele cercetării ştiinţifice confirmă viabilitatea metodicii de
învăţare a procedeelor de trecere a obstacolelor din proba de înot 50m a
pentatlonului militar, concomitent cu optimizarea pregătirii tehnice şi
psihomotrice. În acest sens, lucrarea propune subsistemului educaţiei fizice
militare un model al programei analitice la disciplina Educaţie Fizică şi Sport.
Madelul propus v-a promova o nouă orientare a metodicii în disciplinele sportive
aplicativ-militare.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: