|
StatutTeza a fost susţinută pe 25 noiembrie 2005 în CSSşi aprobată de CNAA pe 26 ianuarie 2006 Autoreferat![]() ![]() |
Lucrarea este dedicată problemei organizării educaţiei fizice de asanare în afara orelor de curs în baza optimizării regimului activităţii motrice la lecţiile organizate de sine stătător de către elevii de vârsta 11 – 15 ani.
În rezultatul cercetării problemei date s-a conststat ca volumul activităţii motrice a elevilor, prevăzut de programele de studii exzistente, nu satisface necesităţile motorice ale organismului în creştere şi este însuficient pentru pregătirea lor către susţinerea reuşită a normativelor de control.
Îndeplinirea de sine stătător a unui complex de sarcini motrice (exerciţii fizice) cu o înfluenţă strict direcţionată, dozat în regimul activităţii motrice săptămânale a elevilor claselor mijlocii, dă posibilitatea de a îndividualiza procesul educaţiei fizice şi de a ridica nivelul dezvoltării calităţilor motrice de bază.
În experimentul pedagogic au fost implicate băieţi şi fete cu vârsta cuprinsă între 11 – 13 şi 13 – 15 ani (opt grupe experimentale), care îndiplineau sarcinile motrice de sine stătător conform metodicii elaborate de autor cu folosirea „Zilnicului sănătăţii”.
În baza datelor obţinute în rezultatul cercetărilor s-a conststat că îndeplinirea de sine stătător a sarcinilor motrice (exerciţiilor fizice), dozate şi strict direcţionate în cadrul regimului motric săptămânal, a condus la îmbunătăţirea semnificativă a indicilor nivelului pregătirii fizice a elevilor.
Rezultate obţiute pot fi utilizate în calitate de recomandării practico-metodice pentru elevii şcolilor, gimnaziilor, liceelor şi pentru profesorii de educaţie fizice, de asemenea ca material de studiu la disciplina „Teoria şi metodica educaţiei fizică” pentru studenţii facultăţilor de educaţie fizică şi pentru ascultătorii cursurilor de reciclare a cadrelor.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: