|
StatutTeza a fost susţinută pe 15 septembrie 2016 în CSSşi aprobată de CNAA pe 15 noiembrie 2016 Autoreferat![]() TezaCZU 334.7:656.615.071.4 (043.3)
|
Structura tezei: introducere, trei caitole, concluzii generale şi recomandări, lista bibliografică din 166 titluri, 2 anexe, 123 pagini, 8 tabele şi 26 figuri. Rezultate obţinute: 13 lucrări ştiinţifice Domeniul de studiu: Economie şi management în ramură
Scopul şi obiectivele tezei constau în aprofundarea şi dezvoltarea principiilor teoretice, metodologice şi aplicative a pîrghiilor pentru asigurare organizării majorării eficienţei gestiunii stabile a întreprinderii portuare.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică consistă în sistematizarea modelului de funcţionare stabilă a întreprinderii portuare sub formă de model al dezvoltării stabile ca funcţie scop a întreprinderii; inclusiv modelarea aspectelor funcţionale şi financiare ale procesului; clasificatorul factorilor care influenţează alegerea direcţiei de dezvoltare a porturilor maritime; introducerea noţiunii „flux riscant de mărfuri”care permite evaluarea nivelului necesar de adaptare a potenţialului de prelucrare a mărfurilor la modificările structurii fluxului de mărfuri; concretizarea algoritmului de formare a fluxului de mărfuri proiectat în funcţie de varianta de dezvoltare a infrastructurii portuare; propunerea modelului economico-matematic al activităţii eficiente stabile a portului comercial maritim Constanţa; determinarea criteriului unic de eficienţă stabilă a funcţionării comercial maritim Constanţa.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată constă în fundamentarea din punct de vedere ştiinţific a asigurarii întreprinderilor portuare cu parametri calitativi şi cantitativi, algoritmi şi modele economico-matematice fapt ce confirmă determinarea şi menţinerea aspectelor organizaţional-metodologice cu privire la stabilitatea ai activităţii întreprinderii portuare în vederea modificărilor interne continue şi interacţiunii eficiente cu mediul extern.
Semnificaţia teoretică a lucrării: Veridicitatea ştiinţifică şi validitatea rezultatelor argumentate în prezenta lucrare, constă în faptul că toate cercetările teoretice, elaborările şi realizările practice sunt bazate pe instrumente analitice cunoscute în mediul ştiinţific (legi, metode, modele, algoritmi) şi domeniilor tradiţionale: matematice şi economice.
Valоarea aplicativă a lucrării: Concluziile ştiinţifice, rezultatele teoretice şi practice formulate în prezenta teză pot fi utilizate pentru majorarea eficienţei gestiunii porturilor maritime precum şi altor subiecţi a procesului de transport.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice: Subiectele ştiinţifice ale cercetării şi-au găsit aplicaţia la Autoritatea Navală Română Căpitănia Zonală Constanţa (act de implimentare nr.345 din 10.03.14), ItalRom Shipping and Trading LTD, Compania naţională Administraţia Porturilor maritime –SA Constanţa(act de implimentare nr.233 din 08.03.14).
În examinare [5] :
Arhiva tezelor: