|
|
Statut
Teza a fost susţinută pe 8 septembrie 2006 în CSS şi aprobată de CNAA pe 26 octombrie 2006
Autoreferat
– 0.37 Mb / în română
Teza
CZU 796.007.5
1.53 Mb /
în română
258 pagini |
Cuvinte Cheie
pregătire fizică profesional-aplicativă, optimizarea procesului instructiv-educativ, inginer naval, cultură fizică, educaţie fizică, transferul calităţilor şi deprinderilor motrice, conţinuturi educaţionale, activităţi socioprofesionale, profesiogramă, curriculă, eficienţă
Adnotare
În cadrul prezentei cercetări a fost abordată problema perfecţionării procesului instructiv-educativ al disciplinei ”Educaţia fizică” din învăţământul universitar, orientat spre pregătirea fizică profesional-aplicativă a studenţilor de la facultăţile de nave în baza substructurilor psihomotrice şi psihofizice, adecvate profesiogramei specialistului din domeniu.
În rezultatul examinărilor teoretice a problemei ,analizei si generalizării practicii existente din domeniu, testărilor şi măsurătorilor , observaţiilor pedagogice şi cronometrărilor, proiectărilor şi modelărilor a fost determinat conţinutul optim al curriculei alternative de educaţie fizică bazată pe tehnologiile adecvate din atletism, baschet, înot sportiv şi aplicativ şi gimnastică cu orientarea educaţional-profesională.
Rezultatele experimentului pedagogico-formativ permit să menţionăm eficacitatea conţinuturilor educaţionale elaborate privind pregătirea fizică profesional-aplicativă şi a metodologiei de aplicare a acesteia în cadrul procesului instructiv-educativ al educaţiei fizice cu studenţii anului I şi II ( ai Facultăţii de Nave din Galaţi). Cele 116 ore-lecţii obligatorii (de profil) şi 52 ore de activitate independentă au contribuit la sporirea nivelului de dezvoltare fizică, pregătire psihomotrică şi teoretică a studenţilor grupei experimentale.
Materialele acestei cercetări pot fi recomandate pentru aplicarea lor în procesul instructiv-educativ al educaţiei fizice universitare ,facultăţilor de educaţie fizică şi sport precum şi altor instituţii cu profil ”inginerie navală”.
Cuprins
CAPITOLUL 1. Probleme teoretice ale pregătirii fizice profesional-aplicative a specialiştilor din domeniul inginerie navală
- 1.1 Aspecte teoretico-metodice ale pregătirii fizice specifice educaţiei fizice universitare
- 1.2 Specificul activităţii profesionale a specialistului inginer naval
- 1.3 Conţinutul teoretico-metodic al educaţiei fizice în contextul pregătirii profesionale a specialiştilor din domeniu
CAPITOLUL 2. Metodele şi organizarea cercetării
- 2.1 Metode de cercetare
- 2.1.1 Analiza şi generalizarea literaturii de specialitate
- 2.1.2 Studierea documentaţiei de lucru privind educaţia fizică profesional aplicativă şi educaţia fizică universitară
- 2.1.3 Sondaj sociopedagogic (chestionar, interviu şi convorbire)
- 2.1.4 Metoda observaţiei pedagogice
- 2.1.5 Cronometrarea activităţii de muncă
- 2.1.6 Nota de experţi, rating
- 2.1.7 Testări medico-biologice
- 2.1.8 Testări motrice şi psihomotrice
- 2.1.9 Testări privind dezvoltarea psihică şi pregătirea intelectuală…
- 2.1.10 Experimentul pedagogic (de constatare)
- 2.1.11 Metode statistico-matematice de prelucrare şi interpretare a datelor
- 2.2 Organizarea şi desfăşurarea cercetării
CAPITOLUL 3. Argumentarea conţinuturilor educaţionale ale pregătirii fizice profesional-aplicative a viitorilor ingineri navali
- 3.1 Specificul profesional şi ergonomic al activităţii profesionale a inginerului naval.
- 3.2 Fenomenul transferului în cadrul pregătirii fizice profesional aplicative a specialistului
- 3.3 Conţinuturi educaţionale ale culturii fizice necesare pentru pregătirea fizică profesional-aplicativă a viitorilor ingineri navali
CAPITOLUL 4. Conţinutul, metodele şi formele de organizare a procesului de pregătire fizică profesional-aplicativă cu studenţii facultăţii de nave
- 4.1 Esenţa curriculei la disciplina “Educaţie fizică” cu orientare profesional-aplicativă
- 4.1.1 Standarde de performanţă
- 4.1.2 Obiective generale (cadru) şi obiective de referinţă ale noii curricule de educaţie fizică universitară
- 4.1.3 Sistemul de evaluare
- 4.1.4 Conţinutul curriculei de pregătire fizică profesional-aplicativă…
- 4.2 Formele de organizare a practicării exerciţiilor fizice
- 4.3 Rezultatele experimentului pedagogico-formativ