|
StatutTeza a fost susţinută pe 28 octombrie 2022 în CSS şi se află în examinare la CNAAAutoreferat![]() ![]() TezaCZU 615.825+373.7:796.012 (043.3)
|
Structura tezei. Lucrarea este alcătuită din introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări practico-metodice, un indice bibliografic care citează 182 surse, 8 anexe, 103 pagini text de bază, 23 figuri, 15 tabele. Rezultatele obţinute sunt reflectate în 9 lucrări ştiinţifice.
Scopul lucrării: Perfecţionarea procesului de profilaxie și recuperare a deficiențelor de atitudine la elevii din ciclul primar prin intermediul programului kinetoterapeutic ce ar include mijloace fizice direcționate spre corecția atitudinii corpului. Obiectivele cercetării:
1. Studierea literaturii de specialitate şi stabilirea reperelor conceptuale privind kinetoprofilaxia și recuperarea deficiențelor de atitudine la elevii din ciclul primar.
2. Analiza şi generalizarea rezultatelor sondajului sociologic referitor la kinetoprofilaxia și recuperarea deficiențelor de atitudine a elevilor în procesul lecției de educație fizică în școală.
3. Aprecierea nivelului pregătirii psihomotrice și fizice a elevilor de vârsta 7–11 ani.
4. Elaborarea Programului experimental la educaţia fizică direcţionat pentru reeducarea și kinetoprofilaxia deficiențelor de atitudine la elevii claselor I- IV.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică a lucrării: constituie elaborarea şi implementarea unui Model experimental pentru kinetoprofilaxia și recuperarea deficientelor de atitudine. Totodată, este demonstrată necesitatea şi eficienţa utilizării mijloacelor direcţionate şi specializate ale educaţiei fizice în recuperarea si kinetoprofilaxia deficiențelor de atitudine şi într-un interval mai restrâns de timp; este stabilită necesitatea parteneriatului educaţional profesor-elev-părinte în procesul recuperării şi profilaxiei deficiențelor de atitudine la copiii din ciclul primar.
Rezultatele obținute care contribuie la soluționarea problemei științifice importante: Elaborarea Modelului experimental pentru kinetoprofilaxia și recuperarea deficiențelor de atitudine la copiii din ciclul primar. Implementarea în practică a modelului și a programei propuse a contribuit la îmbunătățirea stării de sănătate a elevilor claselor a IV.
Semnificaţia teoretică. Va permite conştientizarea necesităţii şi a importanţei exercițiilor fizice speciale in menținerea unui corp sănătos. Va consolida cunoștințele din domeniul kinetoterapiei și argumenta științific necesitatea exercițiilor fizice direcționate ce se regăsesc în modelul pedagogic propus de noi. Valoarea aplicativă. Determină posibilitatea sporirii nivelului de implicare a specialiștilor în problema kinetoprofilaxiei copiilor din ciclul primar, prin includerea unor modele noi de instrumente kinetoprofilactice, demonstrate științific ce pot fi utilizate la lecțiile de educație fizică cu elevii claselor primare cu deficiențe de atitudine din țara noastră.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice: Rezultatele științifice ale cercetării au fost implementate cu succes în practicarea activității educației fizice în Liceul Teoretic Pro Succes din Chișinău și în Liceul Teoretic Minerva, pe un lot de studiu format din eleve din clasa a patra, cu scop de validare a modelului experimental.
În examinare [10] :
Arhiva tezelor: