|
|
Statut
Teza a fost susţinută pe 31 martie 2005 în CSS şi aprobată de CNAA pe 23 iunie 2005
Autoreferat
– 0.26 Mb / în română
|
Cuvinte Cheie
pregătire profesională, disciplina ,,Atletism”, curs de bază, programare de tip algoritmic, cunoştinţe teoretico – metodice, deprinderi şi priceperi motrice, pregătire fizică
Adnotare
Cercetarea de faţă este orientată în direcţia îmbunătăţirii procesului de
pregătire profesională a studenţilor de la facultăţile cu profil de educaţie fizică şi
sport în baza aplicării programării de tip algoritmic în predarea cursului de bază la
disciplina ,,Atletism”.
Rezultatele obţinute în urma cercetărilor întreprinse, demonstrează că studenţii
facultăţilor de educaţie fizică şi sport care studiază cursul de bază la disciplina
,,Atletism” au un nivel relativ scăzut, atât în ceea ce priveşte nivelul pregătirii fizice
şi tehnice, cât şi însuşirea cunoştinţelor teoretico – metodice prevăzute în programa
analitică.
În funcţie de datele obţinute în cercetările efectuate, a fost elaborată şi aplicată
programa experimentală la disciplina ,,Atletism”, întocmită în baza programării de tip
algoritmic, conţinutul fiecărui algoritm de instruire fiind în concordanţă cu tematica
studiată, repartizată pe mai multe forme de lecţii, cum ar fi: cursuri teoretice, lecţii
practico – metodice, seminarii, integrare didactică etc. – programă ce a fost folosită în
activitatea studenţilor din grupa experimentală pe parcursul a doi ani de studii.
În cadrul experimentului pedagogic, programarea de tip algoritmic în însuşirea
cursului de bază la disciplina ,,Atletism”, şi-a dovedit eficacitatea, în sensul că
studenţii din grupa experimentală au însuşit la un nivel calitativ superior, comparativ
cu grupa martor, cunoştinţele teoretice, metodice, deprinderile şi priceperile motrice
prevăzute în programa analitică.
Programarea de tip algoritmic aplicată în predarea cursului de bază la
disciplina ,,Atletism” şi rezultatele experimentului pedagogic, pot fi folosite cu
succes, în calitate de recomandări ştiinţifico-metodice de către studenţii şi cadrele
didactice din instituţiile de învăţământ superior cu profil de educaţie fizică şi sport.
Cuprins
CAPITOLUL I. Bazele teoretico – metodologice ale pregătirii specialiştilor în domeniul educaţiei fizice şi sportului
- 1.1. Analiza literaturii de specialitate cu privire la structura şi conţinutul pregătirii specialiştilor în domeniul educaţiei fizice şi sportului
- 1.2. Cerinţele de bază ale pregătirii profesionale a studenţilor de la facultăţile de educaţie fizică şi sport
- 1.3. Căile de perfecţionare a însuşirii cursului de bază la disciplina "Atletism" în cadrul facultăţilor de educaţie fizică şi sport
- 1.4. Date generale privind algoritmizarea în domeniul educaţiei fizice şi sportului
CAPITOLUL II. Metodele şi organizarea cercetării
- 2.1. Metodele cercetării
- 2.1.1. Analiza literaturii de specialitate
- 2.1.2. Analiza documentelor procesului instructiv – educativ
- 2.1.3. Observaţia pedagogică
- 2.1.4. Ancheta pe bază de chestionar
- 2.1.5. Testarea pregătirii fizice, tehnice, teoretice şi metodice
- 2.1.6. Experimentul pedagogic
- 2.1.7. Metoda statistico-matematică
- 2.2. Organizarea cercetării
- 2.3.Aprobarea, aplicarea şi valorificarea cercetării
CAPITOLUL III. Studiu privind structura şi conţinutul pregătirii profesionale a studenţilor din cadrul facultăţilor de educaţie fizică şi sport la disciplina "atletism"
- 3.1. Analiza documentelor de organizare şi desfăşurare a cursului de bază la disciplina "Atletism" în cadrul facultăţilor de educaţie fizică şi sport
- 3.2. Analiza opiniilor specialiştilor pe problema pregătirii profesionale a studenţilor de la facultăţile de profil care au parcurs cursul de bază la disciplina "Atletism"
- 3.3. Verificarea nivelului condiţiei fizice, a cunoştinţelor teoretice şi a tehnicii de execuţie a deprinderilor şi priceperilor motrice din atletism la candidaţii admişi şi înmatriculaţi în anul I de studiu la facultatea de educaţie fizică şi sport
- 3.4. Analiza gradului de însuşire a cunoştinţelor teoretice, metodice, a nivelului pregătirii fizice şi a tehnicii de execuţie a deprinderilor şi priceperilor motrice din atletism la studenţii care au parcurs cursul de bază
- 3.5. Argumentarea programei experimentale a cursului de bază la disiplina "Atletism" în baza programării de tip algoritmic
CAPITOLUL IV. Argumentarea experimentală a programării de tip algoritmic a cursului de bază la disciplina "atletism" la facultăţile de educaţie fizică şi sport
- 4.1. Analiza rezultatelor pregătirii teoretice a studenţilor care au însuşit cursul de bază la disciplina "Atletism"
- 4.2. Rezultatele nivelului pregătirii fizice a studenţilor încadraţi în experimentul pedagogic
- 4.3. Dinamica indicilor însuşirii deprinderilor şi priceperilor motrice din atletism de către studenţii facultăţii de educaţie fizică şi sport
- 4.4. Evaluarea însuşirii calitative a cursului de bază la disciplina "Atletism" de către studenţii facultăţii de educaţie fizică şi sport