|
|
Statut
Teza a fost susţinută pe 29 decembrie 2004 în CSS şi aprobată de CNAA pe 24 februarie 2005
Autoreferat
– 0.38 Mb / în română
|
Cuvinte Cheie
priceperile profesional-pedagogice, activitate didactică integrativă, sistemul pedagogic „Lecţia-stereotip”, coordonarea complexă, dominantele stereotipe, situaţii micro-, mezo-, macro-didactice, micro-, mezo-, macro-text, nivelurile activităţii didactice, lacunele coordonării, proiectare analitică
Adnotare
În cadrul prezentei cercetări a fost efectuată abordarea problemei
formării priceperilor de coordonare complexă a integrării componentelor
procesuale în cadrul activităţii didactice, orientată spre perfecţionarea
pregătirii profesionale pedagogice a profesorilor de educaţiei fizică.
În baza examinării teoretice a problemei şi cercetărilor empirice a
fost determinată componenţa structurală a activităţii didactice a
profesorilor de educaţie fizică în sistemul pedagogic, “Situaţia macrodidactică
- Partea pregătitoare a lecţiei”, precum structura şi conţinutul
programei, privind formarea priceperilor pedagogice ale activităţii
didactice integrative la studenţii facultăţilor de educaţie fizică şi sport.
Aplicarea metodicii elaborate de realizare a programei de pregătire
pe etape în cadrul procesului instructiv-educativ al disciplinei “Educaţia
ritmico-muzicală” a contribuit la sporirea nivelului formării priceperilor
pedagogice respective.
Rezultatele experimentului pedagogic instructiv-formativ ne-a
permis să constatăm eficacitatea metodicii elaborate, care a fost realizată
în volum de 40 de ore în cadrul celor două semestre (pentru primul an de
studii).
Indicii nivelului de pregătire a studenţilor grupei experimentale, în
contextul modelării activităţii didactice integrative, se deosebesc esenţial
de indicii respectivi ai grupei martor şi studenţilor practicanţi (an IV de
studii).
Materialele cercetării date pot fi utilizate în procesul instructiveducativ
al facultăţilor de educaţie fizică şi sport şi institutelor de
perfecţionare şi de reciclare a cadrelor didactice din domeniu.
Cuprins
CAPITOLUL 1. Repere teoretice privind pregătirea didactică a viitorilor profesori de educaţie fizică
- 1.1. Aspectul socio-pedagogic şi psihologic al personalităţii profesorului de educaţie fizică în contextul activităţii de tip integrativ
- 1.2. Probleme generale pedagogice ale activităţii didactice a profesorului de educaţie fizică
- 1.3. Bazele teoretico-tehnologice ale pregătirii didactice a profesorului de educaţie fizică
CAPITOLUL 2. Cadrul experimental de organizare a cercetării
- 2.1. Strategia aplicării metodelor de cercetare
- 2.2. Organizarea cercetării
CAPITOLUL 3. Conţinutul cunoştinţelor şi priceperilor de coordonare complexă necesare viitorilor profesori pentru activitatea didactică integrativă în sistemul pedagogic „partea pregătitoare al ecţiei”
- 3.1. Conţinutul cunoştinţelor şi priceperilor necesare studenţilor anului l de studiu pentru realizarea activităţilor didactice integrative
- 3.2. Analiza nivelului de pregătire a studenţilor şi profesorilor pentru activitatea didactică integrativă „Partea pregătitoare a lecţiei”
- 3.3. Conţinutul mijloacelor educaţiei ritmicomuzicale de formare a priceperilor de coordonare complexă în cadrul activităţii didactice integrative
CAPITOLUL 4. Abordarea metodologică a formării priceperilor de coordonare complexă a integrării componentelor procesuale în cadrul activităţii didactice la viitorii profesori
- 4.1. Tehnologia formării pe etape la studenţi a cunoştinţelor şi priceperilor de coordonare complexă în cadrul activităţii didactice integrative
- 4.2. Programa cursului special „Pregătirea studenţilor F.E.F.S. pentru activitatea didactică în cadrul disciplinei „Educaţia ritmico-muzicală”
- 4.3. Validarea metodicii elaborate de formare a cunoştinţelor şi priceperilor de coordonare complexă în cadrul cursului special „Educaţia ritmico-muzicală”