|
StatutTeza a fost susţinută pe 17 februarie 2006 în CSSşi aprobată de CNAA pe 27 aprilie 2006 Autoreferat![]() TezaCZU 371.037.1+7965
|
Lucrarea tratează perfecţionarea procesului instructiv-educativ al activităţilor extraşcolare şi modelarea acestuia prin implementarea experimentală a unei programe de activităţi turistice care să contribuie la formarea personalităţii elevilor din treapta învăţământului liceal.
Analiza literaturii ştiinţifico-metodice de specialitate a scos în evidenţă faptul că formarea personalităţii elevilor prin activităţi turistice nu este tratată suficient. În ce priveşte diversificarea programelor extraşcolare prin activităţi turistice, se remarcă faptul că, deşi realizările în domeniul vizat sunt evidente, totuşi la etapa actuală rămân nesoluţionate probleme ce ţin de semnificaţia valorilor educative ale turismului în dezvoltarea fizică generală, psihomotrică şi socială a elevului adolescent, perioadă considerată definitorie în stabilirea bazei motivaţionale, sociale, morale, intelectuale ale personalităţii adolescentului. În încercarea de a demonstra avantajele utilizării formelor de turism în formarea personalităţii elevilor, am elaborat o programă de activităţi turistice în funcţie de obiectivele educaţionale majore şi componentele activităţii educative şcolare.
Programa concepută prezintă o structură ce cuprinde forme de activităţi turistice, noi informaţii şi elemente de conţinut din domeniul turismului, accesibile elevilor din ciclul liceal care duc la creşterea aspectului formativ al acţiunilor turistice. Toate elementele cuprinse în structura programei de activităţi turistice au vizat atragerea elevilor în practicarea turismului şi pe această bază influenţarea potenţialului psihomotric, creşterea coeziunii în relaţiile interpersonale, formarea trăsăturilor de personalitate şi studiul impactului activităţilor turistice asupra elevilor din punct de vedere sanogenic, sociologic şi psihologic. Cercetarea a fost realizată cu participarea a două grupe de elevi de liceu şi a constat în evaluarea parametrilor potenţialului psihomotric, ai climatului social de grup şi ai relaţiilor interpersonale, în sondarea opiniei trăsăturilor de personalitate şi impactul activităţilor turistice asupra elevilor. Au fost analizate comparativ testările iniţiale şi finale ale parametrilor psihomotrici, matricea sociometrică şi diferenţa dintre opinii, privind influenţa activităţilor turistice formării trăsăturilor de personalitate ale elevilor şi beneficiile activităţilor turistice asupra elevilor din punct de vedere sanogenic, sociologic şi psihologic. Rezultatele testărilor iniţiale şi finale au evidenţiat faptul că formele de turism propuse în cadrul programului educativ extraşcolar au condus la un progres semnificativ al grupei experimentale în ceea ce priveşte nivelul mai bun al parametrilor cercetaţi faţă de grupa martor.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: