|
StatutTeza a fost susţinută pe 8 decembrie 2006 în CSSşi aprobată de CNAA pe 1 martie 2007 Autoreferat– 0.36 Mb / în românăTezaCZU 796.001.8
1.07 Mb /
în română |
În cadrul cercetării date este abordată problema formării limbajului profesional la viitorii profesori de educaţie fizică ceea ce devine factorul decizional pentru sporirea nivelului activităţii comunicative a pedagogului cu elevii.
Pe baza studiului teoretic al problemei, al proiectărilor pedagogice analitice, a sondajului socio-pedagogic şi a examinărilor empirice a fost determinat conţinutul limbajului profesional al profesorului de educaţie fizică şi structura semantico-funcţională a comunicării pedagogice în sistemul lecţiei de educaţie fizică cu tematica gimnasticii, precum şi conţinutul programei de formare a competenţelor necesare la studenţii facultăţilor de educaţie fizică şi sport.
A fost elaborată şi metodologia de aplicare a programei menţionate în procesul instructiv educativ al disciplinelor „Gimnastica” şi „Practica pedagogică”, orientată spre creşterea nivelului cunoştinţelor teoretice şi competenţelor profesionale pedagogice ale studenţilor, care vizează etapa teoretică, practico-metodică şi practico-naturală de formare ale acestora.
Rezultatele experimentelor pedagogice formative de laborator (în auditoriu) şi în condiţiile naturale ale practicii pedagogice ne dau posibilitatea să menţionăm eficacitatea programei şi metodologiei propuse, realizate în cadrul conţinutului cursului special „Formarea limbajului profesional la studenţii facultăţilor de educaţie fizică şi sport” (80 de ore) cu studenţii anului III de studii (semestrele 5-6).
Indicii ce atestă nivelul formării-posedării limbajului profesional (forme de vorbire, coduri semantice, funcţiile comunicării – în total 18 parametri) şi la care au fost înregistraţi studenţii grupei experiment şi grupei martor în procesul desfăşurării lecţiei de gimnastică cu elevii claselor gimnaziale, demonstrează superioritatea la toţi parametrii la grupa experiment, fapt ce confirmă eficacitatea programei propuse.
Materialele cercetării date pot fi implementate în cadrul procesului instructiv-educativ la facultăţile de educaţie fizică şi sport, la facultăţile de perfecţionare a cadrelor, precum şi la alte instituţii pedagogice de învăţământ.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: