|
StatutTeza a fost susţinută pe 29 decembrie 2015 în CSSşi aprobată de CNAA pe 25 februarie 2016 Autoreferat![]() TezaCZU 504.03:627.2 (043.3)
|
Structura tezei: introducerea, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografia din 136 de titluri, 7 anexe, 143 pagini de text de bază, inclusiv 16 figuri şi 12 tabele. Rezultatele obţinute sunt publicate în 13 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu: Specialitatea – 521.03 Economie și Management în domeniul de activitate.
Scopul și obiectivele tezei. Scopul tezei constă în dezvolarea fundamentelor științifice și metodologice cu privire la optimizarea activității de protecție a mediu în condițiile actuale, pentru majorarea siguranței ecologice de exploatare a porturilor.
Pentru realizarea scopului propus s-au trasat şi realizat următoarele obiective: efectuarea evaluării comparative a implementării standardelor din seria ISO 14000 şi auditului ecologic în România şi peste hotarele ei; studierea aspectelor ecologice ale zonei Constanța și Giurgiulești; sistematizarea relațiilor economice de reglementare mediu înconjurător - stat – porturi; elaborarea consecutivității logice cu privire la evaluarea eficienței aplicării complexului de măsuri organizațional-tehnologice pentru gestiunea mediului înconjurător în porturile maritime; determinarea posibilității efectuării controlului multifactorial a stării mediului înconjurător; elaborarea modelui de optimizare al activității de gestiune ecologice a portulu; formularea complexului de proceduri pentru asigurarea funcționării durabile a portului la etapele de proectare și exploatare; elaborarea unui set de măsuri pentru asigurarea realizării activităților de mediu în port în condiții de siguranță ecologică și minimizare a costurilor.
Noutatea și originalitatea ştiinţifică a investigației constă în elaborarea metodei de calcul bazată pe evaluarea multifactorială a criteriilor de evaluare ecologico-economică a stării portului; propunera și argumentarea măsurilor științifice și metodologice de influență a porturilor maritime asupra protecției mediului ecologic şi economic, ținând cont de condițiile actuale organizatorice, juridice și ecologice de funcționare a portului; optimizarea complexului de măsuri organizațional-tehnice pentru gestiunea protecției mediului înconjurător în port, etc.
Problema ştiinţifică important soluționată constă în elaborarea complexul de măsuri științifice și metodologice pentru justificarea alegerii condițiilor calitative și cantitative pentru asigurarea siguranței ecologice în activitatea portului maritim, precum și dezvoltarea metodologiei evaluării multifactoriale complexe a stării portului ținînd cont de criteriile organizaționale, economice și de mediu prin aplicarea măsurilor organizațional-tehnice pentru gestiunea protecției mediului înconjurător în porturile maritime.
Semnificaţia teoretică şi valoarea aplicativă a lucrării. constă în posibilităţile de aplicare a abordărilor teoretico-metodologice elaborate privind dezvoltarea sistemului de gestiune economică în activitatea portului maritim pentru optimizarea măsurilor privind protecția mediului, reducerea influenţei negative al activităţii portului asupra stării mediului înconjurător.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice: Rezultatele obținute în cadrul cercetării sunt utilizate în activitatea SC EUROTRANZIT 2000 SA, în zona portuară, în comisiile corespunzătoare a Ministerului Mediului și Schimbărilor Climaterice SC EUROEST PILOT SRL, S.C.SOCEP S.A.CONSTANA,MIDIA MARINE TERMINAL,la formarea strategiilor porturilor maritime.
În examinare [5] :
Arhiva tezelor: