|
|
Statut
Teza a fost susţinută pe 3 iunie 2005 în CSS şi aprobată de CNAA pe 22 decembrie 2005
Autoreferat
– 0.30 Mb / în română
|
Cuvinte Cheie
optimizare, volum, conţinut, proces instructiv-educativ, educaţie fizică militară, utilizare, înot aplicativ, model, pregătire profesională militară
Adnotare
Cercetarea efectuată abordează problema perfecţionării pregătirii
profesional-aplicative a studenţilor militari în cadrul facultăţilor militare prin
mijloacele înotului aplicativ.
Este cunoscut faptul că în structura conţinutului educaţiei fizice militare
sunt incluse obligatoriu discipline sportive şi sportiv-aplicative, însă metodica
de implementare a lor în procesul instructiv nu este suficient elaborată ştiinţific.
Astfel, în lucrare sunt prezentate sisteme de planificare a procesului de
instruire la disciplina « Înot aplicativ », care pot servi ca model şi pentru
disciplinele sportiv-aplicative necesare viitorului specialist militar.
În lucrare sunt propuse trei etape de pregătire a studenţilor la
disciplina „Înot aplicativ”. Prima este destinată învăţării tehnicii înotului sportiv
şi a unor elemente ale înotului aplicativ, a doua în tabăra de vară în condiţii
apropiate de cele de luptă, şi a treia etapă este orientată spre pregătirea metodică
desfăşurată în perioada practicii pedagogice şi a stagiului în unităţile militare.
În acest sens, s-a elaborat modelul componentelor principale ale înotului
aplicativ, ulterior fiind introdus în procesul didactic pe parcursul celor trei etape
de instruire.
Rezulatatele obţinute au demonstrat o îmbunătăţire considerabilă a pregătirii
profesional-aplicative a studenţilor din grupa experimentală, unde nivelul
cunoştinţelor teoretice şi al deprinderilor motrice şi metodice specifice,
dobândite, a fost superior faţă de cel al studenţilor grupei de control.
Toată perioada de cercetare a fost însoţită de elaborarea unui film didactic
„O şansă pentru viaţă”, care se aplică în prezent în procesul de instruire a
militarilor din unităţile armatei române.
Cuprins
CAPITOLUL I. Argumentarea teoretică şi metodică a pregătirii specialiştilor de educaţie fizică în cadrul instituţilor militare, tratate în literatura de specialitate
- 1.1. Educaţia fizică – componentă fundamentală în vederea pregătirii specialiştilor pentru viitoarea activitate militară
- 1.2. Preocupări privind pregătirea profesională a specialiştilor de educaţie fizică la nivel de studii universitar
- 1.3. Analiza sistemului de pregătire a specialiştilor de educaţie fizică militară în cadrul instituţiilor de profil din ţară şi de peste hotare
- 1.4. Locul şi însemnătatea înotului aplicativ în pregătirea specialiştilor de educaţie fizică militară
CAPITOLUL II. Metodele şi organizarea cercetării
- 2.1. Metodele cercetării
- 2.2. Organizarea cercetării
- 2.3. Aprobarea şi aplicarea materialelor cercetării în practică
CAPITOLUL III. Sistemul actual de pregătire a specialiştilor de educaţie fizică militară, prin aplicarea mijloacelor înotului aplicativ
- 3.1. Aspecte fundamentale privind conceptul didactic
- 3.2. Analiza rezultatelor chestionării sociologice a specialiştilor de educaţie fizică militară
- 3.3. Analiza pregătirii studenţilor de educaţie fizică militară în general şi a aptitudinilor înotului aplicativ în special
- 3.4. Planificarea procesului de instruire a studenţilor anilor I şi II din cadrul facultăţii militare, la disciplina înot aplicativ
- 3.5. Particularităţile procesului instructiv-educativ al disciplinei înot aplicativ din sistemul educaţiei fizice militare avute în vederea construirii noului model didactic
- 3.5.1. Stagiul în unităţile militare
CAPITOLUL IV. Argumentarea experimentala a modelului de planificare a pregatirii profesionale prin mijloacele înotului aplicativ în procesul instructiv-educativ militar
- 4.1. Analiza rezultatelor obţinute în urma desfăşurării experimentului de bază de către studenţii implicaţi în cercetare pe perioada anului universitar
- 4.2. Influenţa mijloacelor înotului aplicativ asupra pregătirii profesionale privind calităţile motrice, funcţionale şi psihice evidenţiate în perioada taberei de vară
- 4.3. Analiza rezultatelor pregătirii funcţionale şi psihfiziologice a studenţilor după tabăra de vară