|
|
Statut
Teza a fost susţinută pe 20 ianuarie 2006 în CSS şi aprobată de CNAA pe 27 aprilie 2006
Autoreferat
– 0.40 Mb / în română
Teza
CZU 378.131
0.83 Mb /
în română
174 pagini |
Cuvinte Cheie
axiologie, etnopedagogie, pedagogie populară, educaţie axiologică, orientări axiologice, cultură, aculturare, inculturare, valoare, valorizare, socializare, modelare, modelizare, arie curriculară, capacităţi de comunicare, conţinuturi educaţionale, curriculum educaţional, obiective educaţionale, sarcini educaţionale
Adnotare
Cercetarea este dedicată problemei formării orientărilor axiologice la
preşcolarii de 6-7 ani din perspectiva etnopedagogică.
Scopul cercetării a constat în stabilirea reperelor pedagogice de formare a
orientărilor valorice la preşcolarii de 6-7 ani. Cercetarea s-a axat pe analiza
dimensiunilor etnopedagogic şi psihopedagogice, pe analiza folclorului şi
tradiţiilor naţionale ca purtătoare de valori-educative.
În cadrul cercetării a fost elaborat modelul pedagogic de formare a
orientărilor axiologice la preşcolari axat pe următoarele abordări: sistemic,
formativ, axiologic, curricular.
Modelul elaborat a fost validat experimental şi experienţial şi poate fi
aplicat în procesul educativ în instituţiile de educaţie preşcolară.
Cuprins
CAPITOLUL I. Repere conceptuale ale formării orientărilor axiologice la preşcolarii de 6-7 ani
- 1.1. Conceptualizarea formării orientărilor axiologice la copii din perspectiva etnopedagogică
- 1.2. Repere psihopedagogice ale formării orientărilor axiologice la copii din perspectiva etnopedagogică
CAPITOLUL II. Folclorul şi tradiţiile de familie şi contribuţia lor la formarea orientărilor axiologice la copiii de 6-7 ani
- 2.1. Basmul, poveştile populare româneşti şi formarea orientărilor axiologice la preşcolarii de 6-7 ani
- 2.2. Proverbele, zicătorile, numărătorile, jocurile, frământările de limbă – mijloc de formare a orientărilor valorice la preşcolarii de 6-7 ani
- 2.3. Tradiţiile de familie-factor de formare a orientărilor axiologice la preşcolarii de 6-7 ani
CAPITOLUL III. Modelul pedagogic de formare a orientărilor axiologice la preşcolari din perspectiva etnopedagogică
- 3.1. Conceptualizarea modelului pedagogic de formare a orientărilor axiologice la preşcolari
- 3.1.1. Argumentarea teleologică a modelului de formare a orientărilor axiologice la preşcolari
- 3.1.2. Obiective ale procesului de formare a orientărilor axiologice la preşcolarii de 6-7 ani din perspectivă etnopedagogică
- 3.1.3. Argumentarea conţinutului modelului de formare a orientărilor axiologice la preşcolari
- 3.1.4. Argumentarea procesuală a modelului de formare a orientărilor axiologice la preşcolari
- 3.1.4.1. Formele de educaţie axiologică a preşcolarilor
- 3.1.4.2. Metodele formării orientărilor axiologice la preşcolari
- 3.2. Metodologia formării orientărilor axiologice la preşcolari în cadrul formal
- 3.3. Validarea experimentală a modelului pedagogic de formare a orientărilor axiologice la preşcolarii de 6-7 ani din perspectiva etnopedagogică