Comisia de atestare
Comisia de acreditare
Comisiile de experţi
Dispoziţii, instrucţiuni
Acte normative
Nomenclator
Instituţii
Consilii
Seminare
Teze
Conducători de doctorat
Deţinători de grad
Doctoranzi
Postdoctoranzi
CNAA logo

 română | русский | english

CNAA / Teze / 2006 / iunie /

Strategii de recuperare a traumatismelor în karate-do Shotokan


Autor: Mircea Slăvilă
Gradul:doctor în pedagogie
Specialitatea: 13.00.04 - Teoria şi metodologia educaţiei fizice, antrenamentului sportiv şi a culturii fizice de recuperare
Anul:2006
Conducător ştiinţific: Viorel Dorgan
doctor habilitat, profesor universitar, Universitatea de Stat de Educaţie Fizica şi Sport
Consultant ştiinţific: Sergiu (decedat) Pintilei
doctor, conferenţiar universitar, Universitatea de Stat de Educaţie Fizica şi Sport
Instituţia:
CSS:

Statut

Teza a fost susţinută pe 27 iunie 2006 în CSS
şi aprobată de CNAA pe 28 septembrie 2006

Autoreferat

Adobe PDF document0.42 Mb / în română

Teza

CZU 796.853.26:615.8

Adobe PDF document 6.70 Mb / în română
290 pagini


Cuvinte Cheie

antrenament sportiv,epistimologie, karate-ka, traumatism, recuperare fizică şi psihopedagogică, kinetoterapie, relaxare şi autosugestie

Adnotare

Teza” Strategii de recuperare a traumatismelor în karate-do Shotokan” este destinată procesului de recuperare prin argumentarea teoretică şi experimentală a unei programme de recuperare a traumatismelor ce apar în timpul antrenamentelor sau competiţiilor de karate-do Shotokan

Cercetările prealabile demonstrează că majoritatea traumatismelor ce apar la sportivi ce practică karate-do Shotokan se produc în zona cotului, genunchiului şi gleznei sub formă de entorsă. Forma cea mai uzitată de recuperare este cea prin metode fizice ( kinetoterapia şi masajul). Alternativa propusă şi demonstrată de prezenta cercetare este de a testa sportivii prin cele două teste psihologice de depistare a stresului şi depresiei, substiutirea unor termeni şi exerciţii din kinetoterapie cu cele din karate-do Shotokan, asociera metodelor fizice (kinetoterapia, masajul, etc.) cu metode psihopedagogice (relaxarea, autosugestia, etc)şi implementarea unei alimentaţii ştiinţifice.

Aplicarea metodei experimentale propusă a contribuit la creşterea procentului recuperator, scăderea zilelor alocate recuperării şi asimilarea unor exerciţii ce au îmbunătăţit tonusul fizic şi psihic.

Rezultatele cercetărilor pot fi folosite în procesul de recuperare al tuturor sportivilor accidentaţi şi din celelalte dişcipline sportive.

Cuprins


CAPITOLUL 1 Fundamentarea teoretică şi metodică a procesului de antrenament în karate-do Shotokan asociat cu metode fizice şi psihopedagogice de recuperare a traumatismelor
  • 1.1. Repere epistimologice privind originea şi evoluţia artelor marţiale
  • 1.2. Analiza metodicii de antrenament a sportivilor care practică karate-do Shotokan
  • 1.3. Concepţii contemporane privind traumatismele sportive.
  • 1.4. Metode fizice şi psihopedagogice de recuperare a traumatismelor apărute în practicarea karate-do Shotokan
  • 1.5. Concluziile capitolului

CAPITOLUL 2 Metode de cercetare, organizarea şi validarea cercetării
  • 2.1. Metodele de cercetare
  • 2.2. Organizarea cercetării
  • 2.3. Aprobarea şi aplicarea datelor cercetării

CAPITOLUL 3 Elabotarea unor strategii de recuperare a traumatismelor întâlnite frecvent în practicarea artelor marţiale
  • 3.1. Analiza viziunilor specialiştilor asupra apariţiei traumatismelor şi metodelor de recuperare în conformitate cu rezultatele anchetei-chestionar propuse
  • 3.2. Investigarea traumatismelor pe cele două loturi(experiment şi martor) în funcţie de vârstă, gen, vechime în practica karate-ului
  • 3.3. Testarea psihopedagogică a sportivilor prin scara de autoevaluare a depresiei (Zung) înaintea începerii programei de recuperare
  • 3.4. Analiza şi interpretarea datelor pentru depistarea sportivilor predispuşi la stres în perioada premergătoare procedurii de recuperare medicală
  • 3.5. Elaborarea programei de recuperare fizică şi psihopedagogică
  • 3.6. Concluziile capitolului

CAPITOLUL 4 Argumentarea aplicării programei experimentale în procesul de recuperare fizică şi psihopedagogică a traumatismelor în karate-do Shotokan
  • 4.1.Analiza rezultatelor testării articulare şi interpretarea datelor - entorsă cot
  • 4.2. Analiza rezultatelor testării şi interpretarea datelor - entorsă genunchi
  • 4.3. Analiza rezultatelor testării articulare şi interpretarea datelor - entorsă gleznă
  • 4.4.Rezultatele şi interpretarea datelor privind zilele alocate recuperării sportivilor celor două loturi cuprinse în experimentul pedagogic
  • 4.5. Concluziile capitolului