|
StatutTeza a fost susţinută pe 12 septembrie 2017 în CSSşi aprobată de CNAA pe 11 mai 2018 Autoreferat– 16.00 Mb / în românăTezaCZU 797.2(043) + [617.3:615.8]797.2(043) + 616.711 -053.6
16.00 Mb /
în română |
Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie 201 surse, 197 pagini, 137 pagini text de bază, 22 tabele, 43 figuri, 11 anexe. Rezultatele obţinute sunt publicate în 10 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu: pedagogie.
Scopul cercetării: perfecţionarea sistemului de aplicare a mijloacelor specifice înotului terapeutic în vederea prevenirii deficiențelor fizice funcționale ale coloanei vertebrale la copiii de vârstă prepubertară.
Obiectivele lucrării:
1. Analiza și generalizarea datelor din literatura de specialitate privind evaluarea și
diagnosticarea deficiențelor fizice funcționale ale coloanei vertebrale, cât și a metodelor de
prevenție sau recuperare prin înot folosite.
2. Identificarea factorilor etiopatogenici a deficiențelor fizice funcționale ale coloanei
vertebrale în stadiul de atitudine posturală vicioasă și influența negativă a acestora asupra
copiilor în perioada prepubertară.
3. Studiul privind analiza somatoscopică, somato-funcțională și psihomotrică a copiilor în
perioada prepubertară în vederea elaborării unei metodologii de aplicare a mijloacelor înotului
terapeutic cu scopul prevenirii deficitelor de postură.
4. Argumentare metodologică și experimentală a eficacității programului de înot
terapeutic în vederea preîntâmpinării tendinței de instalare a deficiențelor fizice funcționale ale
coloanei vertebrale la copiii de vârstă prepubertară.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică constă în elaborarea şi implementarea unui program complex de exerciții specifice înotului terapeutic, cu rol în menținerea unei atitudini posturale corecte prin creșterea parametrilor morfo-funcționali, motrici și psihomotrici care să asigure o creștere și dezvoltare armonioasă.
Problema ştiinţifică soluţionată în domeniul cercetat constă în fundamentarea teoretică şi experimentală a unui program specific înotului terapeutic, în vederea prevenirii deficiențelor fizice funcționale ale coloanei vertebrale la copiii de vârstă prepubertară.
Semnificaţia teoretică a lucrării constă în abordarea ştiinţifică a conceptelor metodologice obţinute prin rezultatele cercetării la baza cărora a fost propus un program de lucru care să combată instalarea unei atitudini posturale vicioase prin dezvoltarea capacităților psihomotrice cu ajutorul mijloacelor specifice înotului terapeutic.
Valoarea aplicativă a lucrării o constituie posibilitatea aplicării unui sistem de evaluare și identificare a atitudinii posturale vicioase și în același timp efectuarea unui program de înot terapeutic cu caracter profilactic în direcția menținerii unui status postural pozitiv.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a realizat în cadrul procesului de instruire a
copiilor incluși în experiment. Metodica elaborată a fost prezentată în cadrul seminariilor,
conferinţelor ştiinţifice naţionale şi internaţionale.
7
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: