|
StatutTeza a fost susţinută pe 28 februarie 2023 în CSS şi se află în examinare la CNAAAutoreferat![]() ![]() TezaCZU 37.015:64(043.3)
|
Structura tezei conține: introducere, trei capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografia din 281 de surse, adnotare (română, engleză), concepte-cheie în limbile română, engleză, lista abrevierilor, 150 pagini de text de bază, 45 de tabele, 10 figuri, 11 anexe.
Publicaţii la tema tezei: 22 de lucrări științifice.
Scopul cercetării constă în conceptualizarea, fundamentarea teoretică şi validarea Modelului pedagogic de valorificare a educației tehnologice pe coordonata formării preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil.
Obiectivele cercetării vizează: determinarea și interpretarea științifică a fundamentelor teoretice privind educația tehnologică și educația pentru parentalitate; analiza curriculumului la educația tehnologică pe dimensiunea formării preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil; stabilirea particularităților și a gradului de formare a preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil; conceptualizarea Modelului pedagogic de valorificare a educației tehnologice pe coordonata formării preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil; elaborarea și validarea experimentală a Programului de formare a preadolescenților prin disciplina opțională „Abilități de viață” în contextul educației tehnologice; elaborarea concluziilor științifice și a recomandărilor privind educația tehnologică în perspectiva formării preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil.
Noutatea și originalitatea științifică a cercetării este confirmată prin abordarea teoretico-practică multidimensională a culturii tehnologice în formarea preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil; determinarea fundamentelor teoretice privind educația tehnologică și educația pentru parentalitate; descrierea particularităților și stabilirea gradului de formare a preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil; dezvăluirea evoluției semnificațiilor științifice ale conceptelor operaționale ale cercetării; conceptualizarea Modelului pedagogic de valorificare a educației tehnologice pe coordonata formării preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil.
Rezultatele științifice obținute în cercetare contribuie la soluţionarea unei probleme ştiinţifice importante în cercetare care vizează: fundamentele pedagogice ale formării preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil, structurate în Modelul pedagogic de valorificare a educației tehnologice pe coordonata formării preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil, în baza căruia a fost elaborat Programul de formare a preadolescenților prin disciplina opțională „Abilități de viață” și validat experimental în instituții publice de învățământ general, rezultatele științifico-practice care au contribuit la dezvoltarea teoriei generale a educației.
Semnificația teoretică a cercetării rezultă din stabilirea și interpretarea științifică a tendințelor actuale ale educației tehnologice în formarea preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil în contextul educației pentru parentalitate, clarificarea semnificației științifice a culturii tehnologice; elaborarea indicatorilor și a criteriilor de evaluare a preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil; elaborarea și aplicarea metodologiei de evaluare a gradului de pregătire a preadolescenților pentru exercitarea rolului de părinte responsabil și elaborarea concluziilor științifice și a recomandărilor privind educația tehnologică în perspectiva formării responsabilității preadolescenților.
Valoarea aplicativă a lucrării constă în crearea condițiilor pedagogice în vederea formării preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil prin: expertiza curriculumului la educația tehnolo-gică; elaborarea și validarea experimentală a Programului de formare a preadolescenților prin disciplina opționala „Abilități de viață” în contextul educației tehnologice, conceptualizat în baza Modelului pedagogic de valorificare a educației tehnologice pe coordonata formării preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil; stabilirea particularităților dezvoltării personalității preadolescenților și interpre-tarea științifică a dinamicii pozitive a responsabilităților parentale în contextul educației tehnologice.
Implementarea rezultatelor științifice s-a realizat prin validarea experimentală a condițiilor pedagogice de valorificare a educației tehnologice în perspectiva formării preadolescenților pentru rolul de părinte responsabil la Colegiul Național „Emil Racoviță” şi Colegiul Național „Costache Negruzzi” Iași, prin intermediul predării cursului opțional „Abilități de viață”, dezbateri tematice.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: