|
StatutTeza a fost susţinută pe 26 decembrie 2008 în CSSşi aprobată de CNAA pe 26 februarie 2009 Autoreferat![]() TezaCZU 37.01(043.2)![]() 135 pagini |
Cercetarea vizează formarea competenţelor de comunicare în limba engleză la elevi în cadrul nivelului liceal şi răspunde unor necesităţi pedagogice din perspectivă experienţială.
Ca rezultat al cercetărilor teoretice s-a elaborat Modelul de formare a competenţelor de comunicare în limba engleză la liceeni prin citirea textului publicistic care include obiective, principii de organizare a procesului de citire, condiţii şi criterii de selectare a textului publicistic, precum şi un sistem de exerciţii formative pentru valorificarea textului.
In lucrare se actualizează noţiunea de bază competenţe de comunicare şi se stabileşte tipologia competenţelor specifice necesare pentru valorificarea formativă a textului publicistic.
Este argumentată importanţa prezenţei aspectului motivaţie în procesul de citire şi s-au stabilit factorii care vor contribui la stimularea lui.
Dimensiunea experimentală indică descrierea procesului de aplicare a modelului în practica educaţională. Eficienţa modelului a fost confirmată prin rezultatele obţinute de către elevi, care au demonstrat o creştere a nivelului competenţelor specifice de citire a textului publicistic, prin urmare şi a competenţelor de comunicare.
S-a constatat şi demonstrat că prin citirea textului publicistic s-a contribuit la dezvoltarea competenţelor de comunicare în limba engleză necesare elevului.
Cercetările teoretice şi practice vor contribui la eficientizarea procesului de predare-învăţare a limbii străine potrivit documentelor abordate de Consiliul Europei.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: