|
StatutTeza a fost susţinută pe 10 iunie 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 8 iulie 2011 Autoreferat![]() |
Structura tezei: adnotare, introducere, trei capitole, concluzii şi recomandări practicometodice, bibliografie din 256 numiri, 6 anexe, 138 de pagini text de bază. În textul tezei sunt inserate 24 de tabele şi 56 de figuri. Rezultatele obţinute sunt publicate în 8 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu: pedagogia.
Scopul şi obiectivele lucrării: îmbunătăţirea procesului instructiv educativ şi sporirea performanţei motrice la elevii din treapta învăţământului primar. Obiectivele lucrării sunt:
1. Verificarea şi aprecierea procesului evolutiv al capacităţilor motrice şi determinarea perioadelor senzitive ale acestora. 2. Elaborarea şi experimentarea sistemului de mijloace specifice pentru dezvoltarea capacităţilor coordinative şi evidenţierea influenţei acestora asupra performanţei motrice. 3. Argumentarea teoretică şi experimentală a proiectării sistemului de mijloace dezvoltării capacităţilor coordinative a elevilor din clasele ciclului primar. Noutatea şi originalitatea ştiinţifică: s-a încercat în premieră de a spori gradul de manifestare şi influenţă a capacităţilor coordinative asupra performanţei motrice a elevilor din clasele primare.
Semnificaţia teoretică: stabilirea structurii şi formelor de manifestare a capacităţilor coordinative în vederea estimării gradului şi caracterului interconexiunii factorilor coordinativi, dinamica dezvoltării lor sub influenţa procesului instructiv-educativ cu orientarea lui asupra sporirii performanţei motrice a subiecţilor supuşi cercetării.
Valoarea aplicativă a lucrării: creearea posibilităţilor de utilizare largă de către pedagogii care lucrează la aceste nivele de vârstă, a rezultatelor experimentale în cadrul lecţiilor de educaţie fizică şcolară la treapta primară în vederea perfecţionării documentelor şcolare de proiectare a procesului educaţional.
Problema ştiinţifică actuală de importanţă majoră în domeniu soluţionată vizează abordarea lecţiei de educaţie fizică din perspectiva utilizării preponderente a mijloacelor pentru dezvoltarea capacităţilor coordinative, а copiilor din treapta învăţământului primar. Cercetarea a demonstrat că gestionarea raţională a mijloacelor în cadrul orei de educaţie fizică, prin utilizarea modelului teoretic propus determină un nivel superior de manifestare a capacităţilor coordinative şi implicit a performanţei motrice, conducând la o mai bună realizare a obiectivelor lecţiei.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice: rezultatele cercetării au fost expuse şi editate
în culegerile conferinţelor ştiinţifice naţionale şi internaţionale din România şi Moldova.
Modelarea procesului de educaţie fizică a fost aplicată în procesul de studii a trei şcoli
reprezentative din municipiul Galaţi: Colegiul Naţional „Costache Negri”, Grup Şcolar
„Gheorghe Asachi” şi Şcoala numărul 26.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: