|
StatutTeza a fost susţinută pe 29 mai 2015 în CSSşi aprobată de CNAA pe 7 octombrie 2015 Autoreferat– 0.36 Mb / în românăTezaCZU 797.2:796.02+615.8(053.8)
1.81 Mb /
în română |
Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie 255 surse, 185 pagini, 141 pagini text de bază, 26 tabele, 49 figuri, 4 anexe.
Rezultatele obţinute sunt publicate în 10 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu: pedagogie
Scopul cercetării: perfecţionarea sistemului de aplicare a mijloacelor specifice înotului în vederea refacerii şi recuperării persoanelor feminine în vârstă de 31-40 de ani.
Obiectivele lucrării: 1. Analiza conceptelor metodologice privind practicarea şi eficienţa educaţiei fizice în viaţa persoanelor feminine la etapa de dezvoltare matură. 2. Stabilirea factorilor de risc şi a nivelului de dezvoltare a particularităţilor biopsihofizice ale organismului feminin la vârsta de 31-40 de ani. 3. Elaborarea modelelor de aplicare a mijloacelor specifice înotului pentru persoanele feminine de vârsta 31-40 ani. 4. Argumentarea ştiinţifică şi experimentală a implementării modelelor de exerciţii specifice înotului în vederea refacerii şi recuperării organismului feminin.
Noutatea şi originalitatea ştiinţifică constă în elaborarea şi implementarea unor modele bazate pe mijloacele specifice ale înotului în vederea îmbunătăţirii stării de sănătate fizică şi psihică prin refacerea şi recuperarea organismului persoanelor feminine adulte. Problema ştiinţifică importantă soluţionată în domeniul cercetat constă în fundamentarea teoretică şi experimentală a unor modele specifice înotului în vederea aplicării acestora în procesul de refacere şi recuperare a persoanelor feminine, fapt care a dus la optimizarea stării de sănătate.
Semnificaţia teoretică a lucrării constă în abordarea ştiinţifică a conceptelor metodologice obţinute prin rezultatele cercetării la baza cărora au fost propuse unele modele de pregătire prin diverse forme, metode, mijloace aplicate în mediul acvatic.
Valoarea aplicativă a lucrării o constituie posibilitatea aplicării unui sistem bazat pe mijloacele specifice înotului şi utilizate în procesul de refacere şi recuperare pentru femeile adulte. Modelele de aplicare a mijloacelor specifice înotului pot fi incluse în cadrul cursurilor pregătirii studenţilor de la Facultatea de Educaţie Fizică şi Sport, Specializarea Kinetoterapie şi Motricitate Specială. Pot fi aplicate în secţii, cluburi de fitness şi aerobic, în clinici şi cabinete medicale.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice s-a realizat în cadrul procesului de instruire a
persoanelor feminine, prin mijloacele specifice înotului. Metodica elaborată a fost prezentată în
cadrul seminariilor, conferinţelor ştiinţifice naţionale şi internaţionale.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: