|
StatutTeza a fost susţinută pe 17 septembrie 2004 în CSSşi aprobată de CNAA pe 14 octombrie 2004 Autoreferat![]() |
Referatul ştiinţific al lucrărilor publicate de autor în domeniul educaţiei muzicale (EM) a elevilor rezumă reperele filosofice şi epistemolo-gice ale pedagogiei muzicale, dezvăluie valenţele pedagogice ale psihologiei şcolare, psihologiei muzicii şi muzicologiei.
În această bază, autorul sistematizează şi dezvoltă legităţile şi principiile specifice ale EM, fundamentează principii noi de EM – principiul interiorizării muzicii şi principiul reinterpretării pedagogice a muzicii – conceptul de stare de cânt şi de trăire muzicală, reconceptualizează scopul EM, dezvoltă metodologiile specifice EM, defineşte activităţile muzical-didactice şi le structurează într-un sistem integrat, defineşte lecţia (ora) modernă de EM, tema pe acasă la EM şi metodologia evaluării EM.
Valorile obţinute prin cercetarea şi modelizarea teoretică a EM au fost amplu experimentate şi implementate în practica educaţională a R.Moldova, inclusiv prin elaborarea şi coordonarea unui complex de piese curriculare la EM, formarea iniţială şi continuă a profesorilor şcolari de EM, îndrumarea tinerilor cercetători în domeniu, constituindu-se astfel într-un concept modern de EM a elevilor. Validarea conceptului este definitivată prin sinteza valorilor muzical-spirituale performate de elevii receptori ai şcolii de cultură generală, care au fost formaţi în baza sus-numitului concept şi prin aplicarea pieselor curriculare elaborate.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: