|
StatutTeza a fost susţinută pe 20 mai 2005 în CSSşi aprobată de CNAA pe 23 iunie 2005 Autoreferat![]() |
În teza este cercetată esenţa şi structura culturii comunicative a profesorului luîndu-se în consideraţie situaţia socioculturală în societate şi în şcoala contemporană, este argumentată posibilitatea dezvoltării culturii comunicative fără ca profesorul să fie înlăturat de la procesul instuctiv-educativ.
Autorul a elaborat bazele teoretico-metodologice şi tehnologice ale dezvoltării culturii comunicative a profesorului, şi anume: principiile general-metodologice, androgene,şi concret specifice, a propus modelul acmeologic al urcării profesorului spre un nivel mai înalt al dezvoltării culturii comunicative, a determinat condiţiile pedagogico-organizatorice întru realizarea cu succes a modelului.
În procesul cercetărilor au fost elaborate şi aprobate tehnologiile diagnosticării complexe şi ale evaluării cvalimetice a nivelului culturii comunicative, programul computerizat „Expres-diagnosticarea culturii comunicative a profesorului”, care permite efectuarea diagnosticării didactice a profesorilor în grupe tipologice cu nivel de dezvoltare a culturii comunicative creativ, reproductiv-creativ, reproductiv, şi intuitiv. Diferenţierea dată permite individualizarea activităţii instructive a profesorilor în procesul autoinstruirii, a instruirii special organizate în baza programului cursului special”Aspectele teoretico-aplicative ale dezvoltării cultirii comunicative a profesorului”, deasemenea permite selectarea metodelor didactice corespunzătoare (Synanon, disputul, rezolvarea situaţiilor de problemă, reflecţia individuală şi în grup, etc.)
Aprobarea modelului pedagogic de dezvoltare a culturii cominicative a profesorului propus în teză a avut loc în şcolile şi liceele Republicii Moldova. S-a dovedit eficacitatea lui şi posibilitatea utilizării eficiente a lui în practica perfecţionării măestriei pedagogice a profesorilor fără înlăturarea lor de la procesul instructiv-educativ.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: