|
StatutTeza a fost susţinută pe 27 februarie 2006 în CSSşi aprobată de CNAA pe 27 aprilie 2006 Autoreferat– 0.40 Mb / în românăTezaCZU 811.135.1’243(043.3)
0.86 Mb /
în română |
Cercetarea vizează procesul de educaţie lingvistică a studenţilor alolingvi în baza învăţării limbii române în cadrul instituţiei de învăţământ superior şi răspunde unor necesităţi pedagogice din perspectivă experienţială.
Dimensiunea teoretică a lucrării include redefinirea unor noţiuni de bază (universaliile textului, textualizare, text instructiv etc.), stabilirea cadrului de referinţă (specificul textului ca structură material-ideatică, a activităţii de lectură, descriptorii textului, descriptorii competenţelor specifice etc.) şi elaborarea, în această bază, a Sistemului universaliilor textului într-o abordare nouă, ca reper în valorificarea universaliilor textului în procesul educaţional.
Dimensiunea experimentală implică descrierea procesului de aplicare a Sistemului universaliilor textului în practica educaţională, ce şi-a confirmat valoarea formativă prin realizările studenţilor, care au demonstrat o creştere vizibilă a nivelului competenţelor specifice: competenţa textuală, competenţa pragmatică, competenţa interpretativă.
S-a constatat şi s-a demonstrat că formarea competenţelor specifice nu este un scop în sine sau doar reflexul cercetării teoretice, ci are valoare practică pentru perfecţionarea practicii educaţionale cu scopul obţinerii unor rezultate mai bune, reclamate de orientările de integrare europeană la nivelul învăţământului universitar.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: