|
StatutTeza a fost susţinută pe 15 iunie 2006 în CSSşi aprobată de CNAA pe 28 septembrie 2006 Autoreferat![]() TezaCZU 37.018.1 (043.2)
|
Investigaţia realizată abordează una dintre cele mai actuale probleme ale psihopedagogiei contemporane – condiţiile psihopedagogice şi metodologia aplicării aprobării şi dezaprobării în cadrul educaţiei familiale.
Inovaţia ştiinţifică a cercetării corelează cu cerinţele Convenţiei privind Drepturile copilului, tipul familiei şi se efectuează prin prisma competenţei şi eficienţei parentale prin conceptualizarea procesului de aplicare a aprobării/dezaprobării copiilor de vârstă şcolară mică în cadrul educaţiei familiale.
În lucrare se concretizează conceptul de aprobare/dezaprobare, se demonstrează rolul aprobării şi dezaprobării în formarea reprezentărilor şi convingerilor morale, se efectuează analiza aprobării/dezaprobării din perspectivă pedagogică evolutivă, se analizează aspectele psihopedagogice ale aprobării/dezaprobării copiilor de vârstă şcolară mică, se stabilesc particularităţile aplicării aprobării/dezaprobării copiilor în cadrul familiei în funcţie de tipul şi stilul relaţiilor familiale, se elaborează reperele interdependenţei fenomenelor biopsihosociale şi educaţionale în aplicarea aprobării/dezaprobării, clasificarea aprobării/dezaprobării; se determină funcţiile aprobării/ dezaprobării, se fundamentează principiile aplicării optime şi condiţiile psihopedagogice de aplicare a aprobării/dezaprobării, se elaborează, experimentează şi validează Modelul tehnologic de formare a competenţelor parentale privind aplicarea aprobării/dezaprobării; se elaborează şi se implementează programal de formare şi iniţiere a părinţilor şi cadrelor didactice Educaţia familială şi stimularea copiilor. Rezultatele investigaţiei au fost demonstrate teoretic şi praxiologic şi sunt reflectate în publicaţiile autorului, şcoala a obţinut un instrument eficient de valorificare a părinţilor, iar familia un mecanism de optimizare a stimulării copiilor prin aprobare şi dezaprobare.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: