|
StatutTeza a fost susţinută pe 30 noiembrie 2011 în CSSşi aprobată de CNAA pe 16 februarie 2012 Autoreferat![]() |
Structura tezei: Introducere, trei capitole, concluzii generale şi propuneri, bibliografia, din 221 numiri, 19 anexe, 137 pagini text de bază. Rezultatele sunt publicate în 12 lucrări ştiinţifice.
Domeniul de studiu: teoria şi istoria pedagogică. Scopul lucrării: Stabilirea valenţelor pedagogiei postmoderne italiene şi contribuţia acestora asupra fundamentării epistemologice a ştiinţelor educaţiei.
Obiectivele lucrării: 1.Analiza contextului epistemologic postmodern al educaţiei; 2.Analiza parcursului epistemologic al pedagogiei; 3.Fundamentarea statutului pedagogiei în cadrul ştiinţelor educaţiei; 4.Identificarea şi interpretarea valenţelor pedagogiei postmoderne italiene; 5.Stabilirea liniamentelor de reflexie a valenţelor pedagogiei postmoderne asupra dezvoltării epistemice ale ştiinţelor educaţiei; 6.Argumentarea impactului valenţelor pedagogiei postmoderne italiene asupra dezvoltării epistemice a ştiinţelor educaţiei.
Noutatea ştiinţifică şi originalitatea ştiinţifică a cercetării este de tip teoretic – identificarea structurilor epistemice ale pedagogiei care conferă practicilor pedagogice dinamism şi eficienţă. Semnificaţia teoretică a lucrării rezidă în: dezvoltarea conceptului de educaţie (ca proces de: creştere, enculturaţie, învăţare, formare); dezvoltarea conceptului de pedagogie: (ca ştiinţă, ca disciplină, ca artă şi practica educaţională, ca filozofie); fundamentarea principiilor de valorificarea valenţelor pedagogiei italiene postmoderne privind dezvoltarea epistemică a ştiinţelor educaţiei; fundamentarea conceptelor care reprezintă „nucleul tare al pedagogiei în context postmodern”.
În cercetare s-a realizat o problemă ştiinţifică de o importanţă majoră: identificarea şi interpretarea valenţelor epistemice ale pedagogiei postmoderne italiene din perspectiva fundamentării epistemice a ştiinţelor educaţiei cu referire la filosofia şi teoria educaţiei, teoria curriculumului în cadrul unor nuclee tematice constituente ale paradigmei pedagogice.
Valoarea aplicativă a tezei costă în contribuţia pe care o aduce la o mai bună înţelegere problematicii generale a pedagogiei postmoderne. Teza oferă suport ştiinţific pentru elaborarea unor lucrări ştiinţifice, manuale, cursuri în domeniului pedagogic. În acelaşi timp, teza poate constitui un instrument de lucru util atât pedagogilor, cât şi politicienilor implicaţi în fundamentarea politicilor în domeniul educaţiei.
Implementarea rezultatelor s-a realizat în cadrul Programului sectorial (proiect european) pentru Dezvoltarea Resurselor Umane ş instituţiilor de învăţământ superior din România şi Moldova.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: