|
StatutTeza a fost susţinută pe 15 februarie 2022 în CSSşi aprobată de CNAA pe 28 aprilie 2022 Autoreferat![]() TezaCZU 796.5:316.6 (043.4)
|
Structura tezei: introducere, trei capitole, concluzii generale și recomandări, bibliografie din 205 titluri, 171 pagini, dintre care 134 - text de bază, 10 tabele, 35 figuri și 12 anexe. Rezultatele obținute sunt publicate în 14 lucrări științifice.
Scopul cercetării: constă în analiza potențialului turismului activ ca mediu de socializare a adolescenților și determinarea condițiilor sociopedagogice de realizare practică prin elaborarea și valorificarea aplicativă a Programului turismului activ privind socializarea adolescenților.
Obiectivele cercetării: analiza teoretică și argumentarea noțiunii de forme ale turismului activ şi a specificului procesului de socializare a adolescenților în cadrul practicării formelor de turism activ; identificarea criteriilor și determinarea nivelului de socializare al adolescenților în cadrul practicării diverselor forme de turism activ; investigarea specificului denotativ al adolescenților și al socializării acestora; cercetarea sub aspect sociologic a gradului de socializare a adolescenților și a rolului diverselor forme de turism activ în acest proces; implementarea și argumentarea eficacității Programului turismului activ privind socializarea adolescenților.
Noutatea și originalitatea științifică rezidă în formularea unui șir de caracteristici ce au fundamentat argumentarea, elaborarea și implementarea programului experimental: trăsăturile turismului activ; specificul procesului de socializare din perspectiva pregătirii fizice a adolescenților; specificarea formelor terestre de turism; factorii practicării turismului activ (motivrea, activitatea colectivă, relaționarea etc.) din perspectiva corelaționării educaționale, sportive, sociale, fapt ce a condus la îmbunătățirea procesului de socializare a adolescenților.
Rezultatele științifice care au condus la soluționarea problemei importante în domeniul cercetat consemnează fundamentarea teoretică și argumentarea experimentală a Programului activităților turistice active, bazat pe diverse forme de turism, fapt care a condus la asigurarea creșterii procesului de socializare a adolescenților, pentru a asigura integrarea lor în mediul social.
Semnificația teoretică a lucrării constă în interpretarea noțiunilor de grad de socializare, proces de socializare, specific comportamental al adolescenților, persoană sociabilă, comportament de risc, relații sociale, în cercetarea și valorificarea tehnologiilor educaționale în procesul de socializare a adolescenților din perspectiva instrumentarului formativ elaborat.
Valoarea aplicativă a lucrării constă în realizarea unei conexiuni analitico-sintetice între domeniul educațional, sportiv și cel social la nivel de aplicare formativă a Programului turismului activ privind socializarea adolescenților, care și-a demonstrat eficacitatea și poate fi valorificat în diverse activități de educație fizică și sport.
Implementarea rezultatelor științifice. Conținutul experimental al planului de cercetare, expus în Programul activităților turistice active în vederea socializării adolescenților, a fost aplicat în scopul eficientizării gradului de socializare a adolescenților prin intermediul formelor de turism activ, din cadrul Liceului Internat Municipal cu Profil Sportiv (sectorul Buiucani , or. Chișinău) și a Gimnaziului „Galata” din or. Chişinău, fapt confirmat prin adeverințele de implementare, anexate la teză. Totodată, rezultatele științifice obținute se regăsesc în cadrul proiectului aplicativ pentru tinerii cercetători „Socializarea adolescenților prin practicarea formelor de turism activˮ, cifrul 18.80012.08.31.A.
BIBLIOGRAFIE
ANEXE
DECLARAŢIE PRIVIND ASUMAREA RĂSPUNDERII
CV-ul AUTORULUI
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: