|
|
Statut
Teza a fost susţinută pe 6 iunie 2008 în CSS şi aprobată de CNAA pe 23 octombrie 2008
Autoreferat
– 0.37 Mb / în română
Teza
CZU 37.014.4 (43.9)
1.09 Mb /
în română
157 pagini |
Cuvinte Cheie
Management, strategie, management strategic, activitate managerială, evaluare strategică, competenţe manageriale, dezvoltarea şcolii, proiectare, organizare, funcţionare, monitorizare, curriculum, tehnologii educaţionale, tehnologii manageriale, inerţie administrativă, obiectiv strategic, pronosticare strategică, decizie strategică, proiect strategic, program strategic, inovaţie, metodologie, schimbare, programare, manager – starteg.
Adnotare
Cercetarea realizată de către Petru Cangea este dedicată problemei managementului strategic educaţional.
În lucrare sunt fundamentate reperele teoretice şi metodologice de proiectare a managementului strategic instituţional: etapele dezvoltării managementului educaţional, locul managementului strategic în structura managementului educaţional, definirea noţiunii ,,managementul strategic”, stabilirea abordărilor metodologice cu privire la managementul strategic (abordarea procesuală, sistemică şi situativă), identificarea rolului inovaţiilor în structura managementului strategic.
Studierea experienţei managerilor şcolari a permis clasificarea acestora în raport cu anumite criterii şi identificarea la ei a nivelului de competenţe manageriale strategice.
În teză este fundamentat şi proiectat modelul managementului strategic instituţional care include două dimensiuni:
- conceptuală (legităţi, principii, funcţii);
- metodologică (componentele, etapele şi metodele de proiectare a strategiilor);
Modelul managementul strategic a fost validat teoretic şi experimental.
Concluziile formulate confirmă ipoteza cercetării, iar rezultatele obţinute contribuie la dezvoltarea teoriei şi practicii manageriale în instituţiile de învăţămînt
Cuprins
CAPITOLUL I. Managementul strategic educaţional: concept şi evoluţie
- 1.1. Problema managementului strategic educaţional abordată în literatura de specialitate
- 1.2. Managementul strategic ca obiect de cercetare
- 1.3. Metodologia şi inovaţia – factori determinanţi ai managementului strategic
CAPITOLUL II. Reconsiderarea activităţii manageriale din perspectiva dezvoltării şcolii
- 2.1. Manageri şcolari: autoevaluarea competenţelor manageriale strategice.
- 2.2. Evaluarea competenţelor strategice ale conducătorilor instituţiei de învăţământ
- 2.3. Componenta inovaţională în structura activităţii strategice a managerilor şcolari
CAPITOLUL III. Modelul managementului strategic instituţional
- 3.1. Repere conceptuale şi structurale ale modelului managementului strategic instituţional
- 3.2. Validarea experimentală a modelului de management strategic instituţional
- 3.3. Activitatea strategică a conducătorului ca factor în dezvoltarea instituţiei de învăţământ