|
StatutTeza a fost susţinută pe 21 iunie 2019 în CSSşi aprobată de CNAA pe 27 septembrie 2019 Autoreferat![]() TezaCZU 378.9:338.48 338.48:005
|
Structura tezei: introducere; 3 capitole; concluzii generale și recomandări; 160 surse bibliografice; 123 pagini text de bază; 36 figuri; 16 tabele; 4 anexe. Rezultatele sunt publicate în 9 lucrări științifice.
Scopul cercetării îl constituie eficientizarea pregătirii specialiștilor de educaţie fizică şi sport (specializarea „Turism”), argumentarea formării competenţelor manageriale la aceştia în vederea dezvoltării continue a capacităţilor profesionale necesare personalului din cadrul industriei turistice şi pentru o îmbunătăţire a nivelului calităţii produsului turistic naţional. Obiectivele cercetării: 1. Studierea teoriei şi practicii actuale cu privire la formarea competenţelor manageriale la viitorii specialişti. 2. Determinarea influenţei unui curs teoretic nou și a ghidului metodic asupra nivelului de formare a cunoştinţelor teoretice în concordanţă cu necesitatea dobândirii competenţelor profesionale şi manageriale solicitate de referenţialul specialistului din domeniu. 3. Elaborarea și aplicarea în procesul de învățare a studenților a noului conținut teoretico – practic la disciplina de studiu „Patrimoniul turistic” adaptat specializării Turism și orientat în direcția formării competenţelor manageriale a specialiștilor din domeniu. 4. Argumentarea și verificarea experimentală a competenţelor manageriale dobândite, în cadrul procesului de formare şi dezvoltare personală a viitorilor specialişti din domeniu.
Noutatea și originalitatea cercetării. Cercetarea noastră contribuie la îmbunătățirea calității suportului metodologic de învățare a specialistului din turism. Concret au fost elaborate şi implementate în procesul instructiv – educativ de la facultățile de profil: conţinutul optimizat al programei şi cursului teoretic „Patrimoniul turistic”, precum şi ghidul metodic la disciplina de studiu axat pe modele de bune practici din domeniu.
Problema ştiinţifică importantă soluţionată constă în fundamentarea teoretică și experimentală a unor metode specifice de formare a competențelor profesionale și manageriale a studenților la disciplina de studiu „Patrimoniul turistic” adaptate particularităților specializării și centrate pe activități practice. Dezvoltarea științei, multitudinea de informații în societatea cunoașterii duce la schimbări rapide în societate care generează probleme privind eficiența metodelor pedagogice și aplicarea la maximum a potenţialelor intelectuale ale studenților. Astfel, complexul de competenţe manageriale, de relaționare și adaptate specialiștilor din domeniu, elaborat în rezultatul cercetării, își va putea dovedi eficienţa şi eficacitatea în contexte combinate (formal, nonformal, informal).
Semnificaţia teoretică constă în analiza, structurarea şi sistematizarea informațiilor de ordin teoretic din literatura de specialitate; stabilirea complexului de competenţe manageriale necesare specialistului din domeniu, al necesității perfecţionării curriculare a cursului „Patrimoniu turistic” în corespundere cu oportunităţile oferite absolvenţilor de către piaţa muncii. Valoarea aplicativă a cercetării o reprezintă posibilităţile de aplicare a competenţelor manageriale dobândite în procesul instructiv-educativ, în special în dirijarea entităţilor al cărui obiect de activitate îl constituie în principal turismul. De asemenea, complexul de competenţe manageriale elaborat va contribui la furnizarea şi promovarea unui management al cunoştinţelor în domeniul de referinţă, la creşterea responsabilităţii, la dezvoltarea turismului naţional centrat pe client şi pe un marketing al produselor/serviciilor de calitate.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice. Rezultatele cercetării noastre au fost aprobate și prezentate în cadrul sesiunilor de comunicări științifice susținute la Chișinău, Galați şi în reviste de specialitate, şi anume: Teoria şi arta educaţiei fizice în şcoală, Chişinău; Internauka, Polonia; Probleme actuale privind perfecţionarea sistemului de învăţământ în domeniul culturii fizice: Conferinţa ştiinţifică internaţională consacrată Zilei Mondiale a Calităţii, Chişinău, USEFS, 2014; Sports, education, culture – interdisciplinary approaches in scientific research: International scientific conference, Galați, „Dunarea de Jos” University of Galați, 2015.
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: