|
StatutTeza a fost susţinută pe 2 noiembrie 2020 în CSSşi aprobată de CNAA pe 27 aprilie 2021 Autoreferat– 1.54 Mb / în română– 1.35 Mb / în engleză TezaCZU [37.042(043.3):612.76]:796.011.3
3.70 Mb /
în română |
Structura tezei: Lucrarea este alcătuită din: introducere, 3 capitole, concluzii generale şi recomandări, bibliografie 194 titluri, 7 anexe, 115 pagini text de bază, 53 figuri, 12 tabele, 1 schemă. Rezultatele obţinute sunt publicate în 10 lucrări ştiinţifice.
Scopul lucrării constă în eficientizarea procesului de fortificare a stării de sănătate a elevilor din ciclul primar prin implementarea componentelor pregătirii intelectuale și motrice.
Obiectivele cercetării: 1. Studierea conceptelor metodologice privind optimizarea procesului educațional la educația fizică în vederea fortificării stării de sănătate a elevilor ciclului primar; 2. Stabilirea conținuturilor didactice necesare în procesul de fortificare a sănătății la lecția de educație fizică în clasele primare în baza sondajului sociologic. 3. Analiza nivelului dezvoltării fizice și pregătirii motrice a elevilor din ciclul primar și elaborarea conținutului experimental axat pe componente intelectuale și motrice. 4. Argumentarea experimentală și valorificarea eficienței componentelor intelectuale și motrice în procesul de fortificare a sănătății la elevii ciclului primar.
Noutatea şi originalitatea științifică constă în faptul că cercetarea în cauză își propune să contribuie la fortificarea stării de sănătate a elevilor din ciclul primar prin aplicarea unui ghid în lecția de educație fizică, creat în urma analizei componentelor intelectuale și motrice. Rezultatele obținute care contribuie la soluționarea unei probleme științifice importante în teză constau în fundamentarea din punct de vedere științific și metodologic a procesului de fortificare a stării de sănătate a elevilor din ciclul primar, prin intermediul formării componentelor intelectuale, motrice și de sănătate (IMS), incluse în conținutul Ghidului de educație fizică, sport și sănătate în vederea îmbunătățirii calității vieții. Semnificația teoretică o constituie concepțiile teoretico-metodice privind teoria și metodica educației fizice școlare; rolul educației fizice în păstrarea sănătății populației; optimizarea procesului instructiv-educativ; posibilitățile de adaptare a organismului la efortul fizic și intelectual.
Valoarea aplicativă constă în posibilitatea utilizării rezultatelor cercetării, a ghidului, în scopul fortificării stării generale de sănătate și funcționalității optime a organismului elevilor în cadrul lecțiilor de educație fizică. Ghidul poate fi folosit în procesul de instruire a viitorilor profesori de educaţie fizică şi formarea continuă a cadrelor didactice din domeniul culturii fizice, pentru elevi și părinți.
Implementarea rezultatelor ştiinţifice. Conținutul experimental al programului de cercetare, prezentat în Ghidul “Educația fizică, sport și sănătate”, a fost aplicat în scopul fortificării stării de sănătate la copiii din ciclul primar și a fost implementat în procesul de studii în Liceul Teoretic ”Marin Preda”, București, Școala Gimnazială nr. 1 Mogoșoaia și Școala Gimnazială nr. 163, București, fapt care este confirmat de adeverinţele de implementare
În examinare [11] :
Arhiva tezelor: