Cuvinte Cheie
antreprenoriat, competențe, învățământ superior, studenți, organizații sportive, industrie sportivă, legislație, pregătire profesională
Adnotare
Structura tezei: introducere, 3 capitole, concluzii generale și recomandări, bibliografie (187 titluri), 126 pagini text de bază, 3 anexe, 34 figuri, 17 tabele. Rezultatele obținute sunt publicate în 9 lucrări științifice.
Scopul lucrării: fundamentarea teoretică și evaluarea experimentală a modelului și a condițiilor pedagogice pentru formarea competenței antreprenoriale la studenții instituțiilor de învățământ superior cu profil sportiv.
Obiectivele cercetării:
- Analiza literaturii de specialitate cu privire la esența și identificarea specificului activității antreprenoriale a studentului - sportiv, viitor specialist în domeniu.
- Determinarea structurii, a conținutului și a indicatorilor necesari formării competenței antreprenoriale a studenților.
- Elaborarea și implementarea modelului de formare a competenței antreprenoriale la studenți, viitori specialiști în domeniu, în procesul pregătirii profesionale.
- Argumentarea și verificarea experimentală a constructului pedagogic pentru formarea competenței antreprenoriale a studenților.
Noutatea și originalitatea științifică: au fost determinate și caracterizate condițiile pedagogice pentru formarea competenței antreprenoriale a viitorilor antreprenori sportivi în sistemul de învățământ superior (crearea unui mediu educațional orientat spre practică, actualizarea conținutului educațional, care îndeplinește cerințele moderne ale activității profesionale a unui antrenor sportiv și a conjuncturii pieței forței de muncă; dezvoltarea de niveluri, criterii (indicatori), mijloace de diagnostic și evaluare a formării competenței antreprenoriale a viitorilor antrenori sportivi, o combinație de activități de clasă și extradidactice ale studenților, utilizarea în activitate a diferitor forme și metode de predare).
Problema științifică importantă soluționată în cercetare constă în formarea competențelor antreprenoriale la viitorii specialiști în domeniul educației fizice și sportului prin elaborarea și aplicarea modelului antreprenorului, fapt ce va conduce la eficientizarea pregătirii profesionale a acestora.
Semnificația teoretică: au fost formulate prevederi teoretice, care relevă trăsăturile organizării procesului educațional, ce vizează formarea competenței antreprenoriale a viitorilor antrenori sportivi în sistemul de învățământ superior.
Valoarea aplicativă: modelul creat de formare a competențelor antreprenoriale ale viitorilor antrenori sportivi în sistemul de învățământ superior, care descrie scopul, obiectivele, abordările, conținutul, mijloacele și metodele de predare, condițiile pedagogice pentru implementarea acestuia, rezultatele planificate și instrumentele pentru diagnosticarea lor; își pot găsi aplicare în sistemul de formare, recalificare și pregătire avansată a antrenorilor în sport, a profesorilor de educație fizică, a profesorilor de educație sportivă suplimentară, precum și a managerilor sportivi.
Implementarea rezultatelor științifice.Rezultatele cercetării au fost aplicate în cadrul procesului de studiu pentru studenții, masteranzii din USEFS.
Cuprins
1. ASPECTE TEORETICE ŞI CONCEPTUALE PRIVIND ANTREPRENORIATUL ÎN CULTURA FIZICĂ ŞI SPORT ……………………
- 1.1. Bazele antreprenoriatului .
- 1.2. Antreprenoriatul în sistemul de cultură fizică şi sport din Republica Moldova
- 19 1.3. Planul de afaceri în organizațiile sportive
- 29 1.4. Antreprenorul și activitatea de antreprenoriat
- 1.5. Noul vector de dezvoltare a industriei sportive
- 1.6. Concluzii la capitolul 1
2. STRUCTURA ŞI CONŢINUTUL METODOLOGIC AL PREGĂTIRII STUDENŢILOR (CICLUL II) LA DISCIPLINA DE STUDIU “ANTREPRENORIAT, ELEMENTE DE DREPT ŞI APLICAREA LEGISLAŢIEI ÎN ACTIVITATEA SPORTIVĂ”
- 2.1. Etapele şi metodele cercetării ştiinţifice
- 2.1.1. Metoda studiului bibliografiei de specialitate
- 2.1.2. Observaţiile pedagogice
- 2.1.3. Metoda chestionarului sociologic
- 2.1.4. Experimentul ştiinţific
- 2.1.5. Prelucrarea matematică a datelor statistice şi prezentarea lor grafică
- 2.2. Studiu privind motivele ce stau la baza antreprenoriatului inovaţional din domeniul culturii fizice …………………………………………………………...
- 2.3. Analiza documentelor de organizare şi desfăşurare a procesului instructiv – educativ la disciplina „Antreprenoriat, elemente de drept şi aplicarea legislaţiei sportive în activitatea sportivă”
- 2.4. Concluzii la capitolul 2
3. ARGUMENTAREA EXPERIMENTALĂ A UTILIZĂRII COMPETENȚELOR ANTREPRENORIALE ÎN CADRUL DISCIPLINEI „ANTREPRENORIAT ÎN SPORT”
- 3.1. Evaluarea pregătirii studenţilor de la facultăţile de Pedagogie în cadrul cursului „Antreprenoriat, elemente de drept şi aplicarea legislaţiei sportive în activitatea sportivă” la etapa iniţială
- 3.2. Evaluarea modelului pentru formarea competențelor antreprenoriale
- 3.2.1. Program de dezvoltare „Competențe antreprenoriale”
- 3.2.2. Dinamica pozitivă a formării competenței antreprenoriale în rândul stdenților
- 3.3. Formarea și evaluarea competenței antreprenoriale la studenții instituțiilor de învățământ superior cu profil sportiv
- 3.4. Eficienţa programului de practică managerială în formarea competențelor antreprenoriale ale studențior de la facultăţile cu profil sportiv
- 3.5. Concluzii la capitolul 3
CONCLUZII GENERALE ȘI RECOMANDĂRI
BIBLIOGRAFIE
ANEXE
DECLARAȚIE PRIVIND ASUMAREA RĂSPUNDERII
CV-ul candidatului