|
StatutTeza a fost susţinută pe 14 septembrie 2007 în CSSşi aprobată de CNAA pe 24 ianuarie 2008 Autoreferat![]() TezaCZU [37.013+37.035]:373.5
|
Teza prezentată abordează problema organizării, desfăşurării şi eficientizării educaţiei civice a elevilor din învăţămîntul gimnazial. Autorul argumentează actualitatea şi necesitatea disciplinei de studiu educaţia civică în cadrul procesului educaţional din Republica Moldova; analizează curriculumul la educaţia civică din perspectiva formării competenţelor civice şi integratoare care se află la baza majorităţii curriculumurilor europene la elevii din ciclul gimnazial; determină locul şi rolul acestui curriculum în cadrul Curriculumului Naţional; analizează conceptele: educaţie civică, competenţe civice, evaluarea competenţelor civice.
Pornind de la dificultăţile metodice prezente în procesul implementării curriculumului gimnazial la educaţia civică, axîndu-se pe viziunile avansate ale pedagogiei contemporane, autorul propune şi experimentează un model pedagogic funcţional de formare a competenţelor civice ale elevilor din învăţămîntul gimnazial, schiţează un model de evaluare a competenţelor civice şi recomandă insistent reorientarea curriculumului actual la educaţia civică spre formarea de competenţe.
În contextul rezultatelor experimentului autorul a reliefat anumite tendinţe educaţionale cu caracter de legitate: necesitatea corelării procesului de educaţie civică şi a formării competenţelor civice cu formarea unui angajament afectiv-pozitiv faţă de realizările şi valorile democratice din societate şi raportării la simbolurile statului Republica Moldova şi valorile naţionale.
În procesul cercetării s-a determinat eficientizarea procesului educaţional la educaţia civică prin reorientarea lui spre formarea competenţelor civice şi s-au sintetizat recomandări concrete întru reorientarea curriculumului la educaţia civică şi Curriculumului Naţional spre formarea de competenţe şi rezultatele cercetării pot fi utilizate de autorii de curriculum şi manuale, de profesorii de educaţie civică.
În examinare [12] :
Arhiva tezelor: